te voor de hand liggend...
Printable View
te voor de hand liggend...
Dus, (misschien een klein beetje off topic),als ik het goed begrijp, zou de elektronica van de 600 dus ook in de warmoth body voor de 300 moeten passen? Da's misschien interessant voor de mensen (zoals ik) die een warmoth met een tremolo willen, maar niet willen beginnen prutsen met de piezo's (zoals jij...).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Wagenaar
Dat zou anderzijds wel betekenen dat ik zelf nog een gat voor de tremolo moet maken, en als ik dat zou kunnen, kon ik waarschijnlijk ook gewoon een volledige body maken... :satisfie: :roll:
ja idd. Warmoth maakt geen variax bodys waar een tremolo op past. Ik denk dat prutsen met piezos nog altijd makkelijker is. Zon gepruts was het eigenlijk niet: (6 draadjes los solderen, 6 gaatjes boren in de trem en de 6 draadjes weer vast solderen).
Hee, mooi topic Dirk.
Voor de geinteresseerden hier is een filmje over hoe je de Variax (500) electronica verwijdert..
http://www.vettaville.com/videos/Var...ddle_Video.wmv
flink aan de slag met schuurpapieren geen optie?? lak maakt altijd wat stroever,en als de hals dik genoeg is (lijkt het wel op als ik jou zo hoor) dan kan je er genoeg afschuren om ook een profiel te maken wat jou ligt, net als dikte en door het afwerken met dun schuurpapier ook veel gladder dan met lak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noid
ik heb het ook gedaan bij meerdere gitaren (allen maple hals) en dat vind ik nog steeds een hele fijne zet
("k heb het ding net binnen gekregen.)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vester86
Ik ben het met je eens: afwerken met dun schuurpapier (korrel 1600 nat schuren) kan veel helpen. Dat is bij deze hals ook nodig. Daarnaast is die hals nu ook weer niet overdreven dik, maar net niet mijn ding. Een beetje bijvijlen van het profiel zou geen kwaad kunnen. Maar dan nog, omdat het een lefty is en ik rechtshandig ben denk ik dat de transplant in een andere body toch snel zal plaatsvinden ... dat eerder denk ik, dan dat ik die nek aanpas :)
Ik heb die lefthand nu dus binnen, maar het maakt wel degelijk verschil. "Linkshandig besnaard" klinkt het ding goed en zijn alle snaren in balans. Nu ik hem echter rechtshandig heb "besnaard" heeft de hoge E dode spots, vooral bij de frequenties rondom de F en de F#, daarnaast klinkt het geheel veel minder stabiel. De lage snaren komen te hard door. Die dode spots zijn sterker bij het ene type gitaar dan het het andere, en met distortion is het hinderlijk opvallend dat sommige noten heel dof en ver weg klinken en dus niet doorkomen tov de andere noten. Als ik op de piezo's tik krijg ik ook het idee dat er sterker opgepikt wordt van de (oorspronkelijke) hoge snaren. Om te checken heb ik hem vervolgens weer linkshandig besnaard en dan doet het probleem zich niet voor (vervolgens weer rechtshandig besnaard en dan is het er weer).Citaat:
Ik stuur line6 een mailtje met mijn bevindingen met de vraag waar het in zit: de piezo's of de versterkingsfactor per piezo. Ik ben benieuwd.
ahah, Ik heb destijds met een stickertje op elk piezo aangegeven voor welke snaar hij was. Het lijkt me dat het in de versterking zit. Die piezo's lijken me allemaal wel hetzelfde. Ook omdat je zegt dat het bij verschillende modellen anders is.
Ja, ik denk het ook. Ik heb Line6 gemailed, kijken wat zij te zeggen hebben. Het zal wel draadjes om solderen worden, maar ik hoop dat het misschien ook wel via workbench beinvloed kan worden.Citaat: