Heren, heren, wederom een hoop geklets :-D
Kom nou op met die halfstacks. Of combo's, fullstacks, whatever!
Printable View
Heren, heren, wederom een hoop geklets :-D
Kom nou op met die halfstacks. Of combo's, fullstacks, whatever!
tuurlijk ben ik geslaagd, zelfs met allemaal voldoendes ook nog :D :D :D dus de laatste tijd nogal bruut taaaaaaaaankn enzo...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Waar blijven de foto's gasten?
Ja, waar blijven ze.
Altijd een grote mond, maar nu er foto's moeten komen zijn ze stil :D :-?
Ja daar lijkt het wel op. Maar die van mij hebben we nu wel genoeg gezien denk. Ik moest maar weer eens aan wat nieuws beginnen...
Jammer alleen dat ik tegenwoordig zo weinig tijd heb.
ja ik heb wel een cam, maar mijn computer heeft ernstig last van usb problemen...
Damn, net even dit topic doorgekeken, meteen zin om zelf iets te bouwen. Maar de enige vraag is, hoe zijn jullie begonnen? Ik weet echt barweinig van electronica af en heb me al helemaal niet verdiept in solderen. Ik kan toch moeilijk zomaar wat proberen?
Ga eens kijken op de site www.ax84.com. Relatief eenvoudige versterker. Wattje of 4-5. Mogelijkheden zat. Lees de .pdf over Amp fundamentals. Te vinden op mijn hobby site http:/home.wanadoo.nl/nico.verduin en ga dan naar de "links and other usefull stuff".Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jax
Er zijn nog vele artikelen. wel een belangrijke boodschap:
BUIZENVERSTERKERS WERKEN MET HOGE SPANNINGEN VAN ROND DE 400 VOLT. DEZE SPANNINGEN KUNNEN DODELIJK ZIJN
Sommige mensen denken hier te gemakkelijk over.
Of je begint met een eenvoudig pedaaltje oid.
NIco :-D :-D :-D :-D :-D
Bedankt voor de tip en complimenten voor de site!! Ziet er erg goed uit!
Ik wist er ook eerst ook niks van en ik was gelijk begonnen met het klonen van een 5150. Nu, inmiddels zo'n zes jaar later (klinkt lang, maar ik ben er natuurlijk niet constant all the time mee bezig geweest) doet ie het eindelijk en weet ik ook hoe het allemaal werkt.
Het is niet aan te raden om met zo'n uitgebreide versterker te beginnen maar aan de andere kant het werkt precies hetzelfde als zo'n kleintje, je komt dezelfde problemen tegen alleen wel wat meer, en vaak ook tegelijk....
Uiteindelijk is het de moeite wel waard geweest. Je moet alleen niet opgeven. Ik heb herhaaldelijk met het ding in m'n klauwen gestaan om 'm uit 't raam te tieven. Gelukkig heb ik dat niet gedaan!
Als ik de tijd vind wil ik ook weer wat gaan bouwen. Een maat van mij (Sonno) wil graag een voorversterker voor zijn Pievie classic 50/50 eindtrap. Ik zat te denken aan een Soldano X88R voorversterker oid. Dat zal het volgende project worden denk.
Maar idd AX84.com is een goeie site. Ook als je een andere versterker bouwt dan de ax84 projecten zullen ze je graag helpen daar. Ik heb er veel geleerd. Verder kun je hier met al je vragen terecht en is er ook veel info te vinden hier over waar je onderdelen vandaan moet halen e.d.
Succes ermee!