Nee, ik ook niet. Vocht en vuil enz. Het punt is alleen dat ze min of meer bereikbaar moeten zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ik zal meer uitleggen van wat ik inmiddels heb bedacht:
Denk aan een platte constructie van de behuizing. Dus GEEN hellend vlak aan de bovenkant. Als we gaan voor print-chassisdelen (scheelt een boel werk), voetschakelaars op de print en de LED's op afstandbussen, zodat ze goed door de behuizing heensteken is de zaak veel eenvoudiger af te bouwen en zit solide in elkaar om af en toe te servicen of instellingen te wijzigen. Dan wil je eigenlijk niet twee delen met touwtjes aan elkaar hebben zitten, want die touwtjes moeten dan kort zijn (anders wordt het zo proppen) dus alles zit gvd in de weg!!! Lekker als je eigenlijk iets anders wilde doen. :evil:
Dit betekent dus dat alle connectoren aan 1 kant moeten zitten ofwel dat ze niet aan weerskanten buiten de print moeten steken.
Als je de kast toch hellend wilt hebben: aan 1 kant een balkje eronder doet wonderen.
Dit betekent dan ook dat bij de samenbouw van het geheel de ruimte van de boringen voldoende moet zijn om de schakelaars spanningsloos vast te zetten. Ik bedoel dus de mechanische spanning die ontstaat als je een component op de print soldeert en die daarna aan een behuizing of zo vastschroeft. Als dat component scheef staat t.o.v. de behuizing (of andersom) dan ontstaat er spanning op de soldering wat op den duur storing kan geven omdat tin nou eenmaal langzaam meerekt tot het scheurt.