mn gitaar flikkerde van me af omdat die fucking fender band losging van mn gitaar.
:D
Printable View
mn gitaar flikkerde van me af omdat die fucking fender band losging van mn gitaar.
:D
Dat is altijd met die merk banden.
Het leere uiteinde is altijd slap bij alle merkbanden.
Dat is een klein probleempje wat ze zo op kunnen lossen, maar waarom ze dat niet doen weet ik ook niet.
Dit is eigenlijk een blunder van een maat van me..
We waren bezig met een nummer waarin hij een solo had met wah. Het nummer daarna was een akoestisch nummer..maar...zijn wah stond nog aan.. Hij heeft echt het hele nummer aan zijn equalizer staan draaien om het te verhelpen...maarja...dat lukte natuurlijk niet :-D
Ik heb eigenlijk nooit echt een "blunder" gemaakt, ook nog niet zo veel opgetreden btw :oops:
De big confusion is een coole tent .. en die lamp !! HAHAHA, die is echt te cool. Wij hebben gewoon stagedives vanaf de bar gedaan daar :)
Maar mijn grootste blunder ... of pech meer eigenlijk. 1e optreden met mijn nieuwe ESP , het was al een harde beukshow en er was een redelijke pit, op een gegeven moment in een hard mosh gedeelte loop ik van het podium en begin al spelend door de pit heen te hakken met mijn gitaar ... krijg plots een duw en knal voor mijn kop, ik glij onderuit en val precies met de input in mijn gitaar op de rand van het podium. Hele input incl. kabel uit mijn gitaar gebroken !!!
Snel mijn backup gitaar gepakt en een ander snoer en de show afgemaakt.
Marc
Na een nummer op het crunch kanaal gespeeld te hebben mijn elektrische gitaar voor een akoestische gitaar verwisseld. Halverwege het volgende nummer (een stukje alleen gitaar en zang) kwam ik erachter dat ik hem nog steeds op overdrive had staan...
Zombie - The Cranberries (4 jaar terug)... Vlak voor de solo: bassist dacht dat de drummer stopte, drummer dacht dat de bassist stopte. Iedereen gestopt en elkaar raar aankijken... Applaus!!!
Vlak voor een solo breekt een snaar van mijn strat. Ik snel die gitaar in het rek en mijn tele gepakt. Precies op tijd klaar om de solo te spelen. Breekt tijdens die solo een snaar van die tele... En het was nog een rustig blues nummer ook!
Laatst opgetreden: 3 gitaren mee. Aan het einde van de laatste set had ik van iedere gitaar een snaar geknapt. Ik moest zelfs de gitaar van de andere gitarist gebruiken om het laatste nummer te kunnen spelen...
misschien doe je iets fout??
Hij had een vijl gepakt in plaats van een plectrum :-D
Begin van de avond, alles donker, het publiek zit gespannen te wachten, alleen een akkoord op de toetsen met een strings-geluid...
Dan kom ik op om de proloog te spelen...
Dus ik loop rustig 't podium op en begin te spelen... (nog steeds 't hele publiek dat alleen naar mij zit te kijken)
KOMT ER GEEN GELUID UIT DIE K@#%&$%T VERSTERKER!!!!!!!!
blijkt dat m'n volumeknop nog dicht staat.... :oops: :razz: :oops: :razz:
Later op de avond ging ik in een nummer ook nog ff de mist in en alsof dat nog niet genoeg was schoot tegen het einde van de avond m'n band ook nog eens los
Ik houd 't er maar op dat ik gewoon m'n avond niet had... :D
oeps , 2 keer gedrukt..
Tjemig, allemaal bekende verhalen.......
Tijdens onze eerste concert met alle 400 vrienden en kennissen gaat mijn snaar stuk, nog tijdens de mega intro van het concert..... met een floydrose. Ik dus de eerste 4 nummers zonder gitaar omdat mijn kennissen niet snel genoeg vansnaar kunnen wisselen.
Mijn mega solo, hele lied op een lekker volume, rustig nummer met een vette distortion solo. Staat de volume knop van de distortion toch helemaal open.....:( Die gitaar knalde echt uit de amp, totaal ongepast...... ik kon van verbazing de solo niet eens afmaken......
Koninginnedag, koud en nat, buizen amp. In principe overdekt ...... Lekkr aan het spelen en toen kwam er een vlaag wind die het opgespaarde water op het dak in mijn amp joeg.......... Einde lekker spelen.
ik heb er nog wel een paar maar die bewaar ik wel even....
Oja, Rotanhuis, Amsterdam? Had een achteringang met een klein rot schakelaartje op de deur. Als je de deur open maakt gaat de stroom van het podium. Lekker naar een hoogte punt aan het werken in een concert, zaal helemaal uitverkocht en de rest, besluit een vriend dat het wel een beetje warm is in de zaal en dat de deur wel open mag voor een beetje tocht.........