G12T-75 vs G12H Anniversary?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Thiez
Een cabinet maakt zeer veel uit, 1x12, 2x12, 4x12, open of dicht cabinet, oversized, front of rear loaded speakers, etc, etc. Speakers reageren totaal anders in al die gevallen. Dus enkel over speakers praten is zeer lastig.
Ik had eerste een Kool en elfring 2x12 met V30. In combinatie met mijn engl blackmore was dit erg schel, strak, steriel.
Daarna kocht ik een Marshall 1960AX met greenbacks. De chinese greenbacks, en juist daar hou ik wel van. Niet schel maar wel dat crispy randje in de hoge mids. Toen heb ik een tijdje 2 greenback eruit gehaald en gewisseld voor g12-65. Dat was fijn voor rechtstreekse cabinet sound, de prik van de greenbacks en wat meer body van de g12-65. Maar live was het toch vaak maar 1 mic en die ging altijd voor de greenbacks, omdat je daarmee gewoon lekkerder door de mix kwam in bandverband. In de studio heb ik ze nog wel eens beide uitgemiced. Maar uiteindelijk besloten om de G12-65 er weer uit te halen en gewoon weer de greenbacks er terug in te zetten.
Een vriend van me heeft de marshall 1960 met G12-t75 en ook deze speakers hebben wel wat lekkers. Totaal andere sound dan de greenbacks, maar zijn zeker ook goede sounds uit te halen. Dat is sowieso een beetje het lastige aan dit soort discussies, uit de meeste speakers en amps enzo is wel een fijne sound te halen, het is maar net wat je zoekt en wil horen.
... waarbij je een wezenlijk onderscheid maakt: gebruik je ze live in bandgeweld (zonder in-ear of uitgebreide degelijke backline) of thuis/in de studio?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk