Ongelooflijk voor dat geld. Je zou bijna denken aan of vergaande machinale productie óf (te) ‘goedkope’ arbeidskrachten.
Printable View
Ongelooflijk voor dat geld. Je zou bijna denken aan of vergaande machinale productie óf (te) ‘goedkope’ arbeidskrachten.
Ach, ik heb eens op een heel aardige Stagg gespeeld.
Valt en staat voor een groot deel met een goede afstelling & wat finetunen.
Wanneer je dat zelf niet kan wordt het al gauw een kostbare onderneming.
Nu heb je dezelfde kosten met een duurdere gitaar ook, maar daarvan is de dagwaarde wat stabieler, dus smijt je ze er gemakkelijker tegenaan.
En wanneer ik zeg; wanneer je dat zelf niet kan; dan heb ik het over fretjes bijvijlen en vlakken, topkam vijlen, brug afstellen, wat solderen.
Simpel voor sommige mensen, voor andere niet.
Oh, en perfect afsteld uit de doos gekomen; daar geloof ik niet zo in..
Zelf heb ik een ibanez AS73, was een jaar of 15 geleden 349€ of zo. Is gewoon een prima gitaar. Paar weken geleden 2 Harley Benton Les Pauls voor een habbekrats opgehaald. Hadden wel wat tlc nodig, maar prima gitaren.
Als je dat vergelijkt met de Hondo troep die je in 1980 kon kopen (toen ik begon) is dat een wereld van verschil.
Edit: het was 2007 en 339€
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...r!-(foto-film)
Zeker waar. Ik ben begonnen op een hondo strat en een TCS les Paul waarvan beide alles slecht was wat er maar aan zat. Slappe pickups, frets die uit staken zodat je bloedende vingertoppen had, instemmen, speling in de tuners. En destijds betaalde je daar evenveel of zelfs meer voor nieuw dan wat je nu voor rond de 200 euro kunt krijgen. Mooie ontwikkeling toch?
Volgens mij ben je dan in de war met Fazley, die zijn 80 euro. HB’s beginnen bij 130-135 euro volgens mij.