Wel mooi veelzijdig, maar voor dat dikke lompe les paul geluid hoef je bij prs niet echt te zijn.
Printable View
Hoe kan ik met mijn nick anders zeggen dan: Ibanez Artist!. Heel andere feel dan een LP maar wel geheel mahonie en 2 Hb met een dun topje. De mijne is een heruitgave uit Korea uit 2000. Als je er een kan vinden gok ik tweedehands op 350-400 euri. Succes!
PRS heeft gitaren met identieke specs als LP op 0,25" scalelengte na, waarom zou een PRS dan niet klinken als een LP? Bernie Madsen, eigenaar van een originele 59 LP speelt op prs, Santana doet op prs wat ie eerst op een gibson deed. toegegeven, prs scoort qua mojo ongeveer 0, maar dat jij dat hoort is straf hoor :)
No way dat een prs gelijk met een les Paul klinkt. Kijk naar de dikte van mahonie en maple in de body en daarmee heb je het verschil verklaard.
De reden dat Bernie met een prs speelt is de ergonomie en dat hij er een dikke bak geld voor krijgt omdat hij prs endorsed.
De Prs die het dichtste bij een les Paul komt is de McCarthy (die met die klusons). Jutter heeft deze in een grijs verleden ook gehad en kan dit beamen 🙈
Dat zou inderdaad kunnen, die heb ik nog nooit getest (maar als die meer als een LP klinkt moet ik dat zeker eens doen). Misschien dat de Tremonti singlecut nog een beetje in de buurt komt, maar de normale singlecut, de custom 22 én de custom 24 modellen in ieder geval alvast niet.
Ik heb een PRS single cut SE245 gehad en die wel eens naast een LP Studio gehouden. Met gain vond ik ze redelijk vergelijkbaar. Clean vond ik de LP wat warmer, maar ook wolliger klinken en de PRS wat strakker, maar iets minder diep.
Akkoord dat een PRS geen LP is, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling. Ik heb de LP gekocht om rock muziek te kunnen spelen. Daar kan de PRS ook wel weg mee als ik een beetje mag geloven wat ik op youtube zie.
De ES custom 24 is misschien geen s2 maar met een setje Seymour Duncans zijn we dan toch gesteld denk ik. Althans dat zou het plan zijn.
Als de andere 2 verkocht zijn ga ik eens wat PRS en Tele modellen proberen in de winkel.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk