....en wie weet wat nog meer wat je in je geile handjes hebt gehad......
Printable View
Ik vraag me af of je dit wel zo stellig kunt stellen.
Dat de fabrikant het had moeten herstellen of vervangen ben ik het wel mee eens en valt me ook best tegen.
Maar dat het nooit had moeten gebeuren is een erg lastige stelling lijkt me.
Zolang hout een natuurproduct is ga je het nooit voorkomen. Het is ook iets dat later kan ontstaan (zeg ik even uit eigen ervaring), en dat hout nooit helemaal homogeen is, helpt niet mee. Met houtselectie is het wel te minimaliseren, maar als je een stuk hout hebt dat écht de bocht om wil, dan gaan carbon of titanium staven dat stuk hout ook niet volledig tegenhouden.
Eens, Dennis, maar de oorspronkelijke muziekwinkel die die luke had ingekocht had hem hierdoor bij de importeur kunnen afkeuren. Maar dit zullen weinig winkels kunnen of willen omdat ze niet elke gitaar die ze binnen krijgen grondig kunnen controleren.
Bij een dergelijke gitaar van nieuw 5,5k zou je dit wel verwachten maar de praktijk wijst toch anders uit.
Als jij als winkel zo'n dure gitaar bij de importeur inkoopt, zou ik hem grondig checken voordat hij de handel in gaat. Daar zou het mis zijn gegaan, weet je natuurlijk nooit 100% zeker maar het zou kunnen.
Mee eens hoor. Maar mijn silhouette special hals begon een tikje te verdraaien toen ie een jaar of 5 oud was. Zomaar, ineens.
Inmiddels is die gitaar 16 jaar oud (en heb ik hem net zo lang), en het wordt ook niet meer of minder. Blijft raar spul, hout.
Onzin. Voor de zoveelste keer.....het was uiteindelijk een prima bespeelbare gitaar, maar IK vond 'm niet goed genoeg. De eventuele kleine twist is NIET de hoofdreden geweest van de verkoop. Een volgende eigenaar merkt het misschien niet eens. Neemt niet weg dat een gitaar van zo'n nieuwprijs geen defect mag bevatten, ook geen klein defect.
Het defect is, zoals Orpheo zegt, door wat aanpassingen geminimaliseerd.
Ik vind deze "discussie" op dit moment te ver overdreven worden. Het was een hot item toen ik de gitaar net had, door de aanpassingen van de eerste technicus en Orpheo is het nu gewoon een tweedehands gitaar die niet perfect is. Wat overigens niets over de waarde zal zeggen, want reken maar dat deze ook gewoon verkocht gaat worden aan wellicht iemand die zich er niet aan stoort of het niet eens door zal hebben. Laten we het nu niet meer groter maken dan het is.
Goed nieuws.
Zojuist melding gehad van PRS in de UK. Een werknemer heeft deze week na een bezoek aan de fabriek in de USA nieuwe pickups voor mij meegenomen nadat ik de foto's van de bekraste pickups heb gemaild. De nieuwe pickups worden direct op de post gedaan.
Het installatieschema is bijgevoegd zodat de installateur direct aan de gang kan.
Dat is nou toch wel weer heel goed van ze, ondanks het eerdere geklungel.
Uiteindelijk toch blij met de klantenservice van PRS, ervan uitgaande dat nu alles in orde is.
Of zal ik pas juichen als ze er goed werkend inzitten? Dan heb ik eindelijk sinds tijden weer een lekkere gitaar te pakken, want spelen doet ie toch echt heel erg prettig.
Het enige dat ik lees is een hele omweg in uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen. Tenminste, ik neem aan dat je vindt dat hetzelfde geldt voor een 2e hands gitaar van 3k. Dan ben je dus gewoon zuur als je erachter komt dat deze een defect bevat, al is het maar een kleintje....