-
The Diver wordt vaak gebruikt als replacement voor een JB. Is wel een middy pickup en dat moet passen bij je gitaar/amp-combo. The Rebel Yell heeft het accent meer in het mid/midhoog, dus iets minder bas, wat voor een Les Paul juist een prima pickups kan zijn omdat het niet modderig wordt in het laag. Ik vind de RY een hele mooie pickup in de juiste gitaar. Vaak is dat een Les Paul. Ook de juiste hoogte maakt nogal wat uit bij scatterwound pickups. The Cold Sweat is ceramisch en behoorlijk scooped. Dat werkt bijvoorbeeld mooi op een Rectifier, maar ik denk minder fijn op een JCM800. In jouw geval zou ik mijn centen zetten op de Diver.
-
Thanks.
Ja, ik dacht inderdaad ook aan de Holy Diver. De pickup mag best een beetje vol(laag) mid hebben. De JCM heeft van zichzelf al behoorlijk wat hoogmid. Ook genoeg bas overigens. Dus ik zoek vooral een pickup met redelijk wat output die de amp mooi aanvult in het lage middengebied, maar die evengoed voldoende definitie behoudt. Ik hoop dat de Holy Diver die eigenschappen heeft.
-
Als je toch in die prijsklasse kijkt, kijk ook 's naar Motor City pickups en dan met name de Afwayu. M'n bandmaatje heeft er eentje in een Burney Les Paul zitten en dat klinkt zonder meer hartstikke goed. Vet en gearticuleerd, gewoon hartstikke goed. Schijnen ook een variant op SD JB humbuckers te zijn, voor zover ik heb gelezen op het almachtige internet. Jerry Cantrell is een bekend gitarist die ze ook gebruikt, toch ook geen slechte referentie en ook een gitarist die is overgestapt van SD JB's.
-
Inderdaad: die naam heb ik ook meerdere keren op het net zien langskomen in deze context. Ik ken ze verder helemaal niet en nam eigenlijk aan dat ze in Nederland eigenlijk niet te krijgen zijn.
-
Die bandmaat van mij heeft ze rechtstreeks van hun site besteld geloof ik. Ging nog redelijk snel dat ie ze binnen kreeg dacht ik.
-
Ja, er is tegenwoordig heel veel boutique-spul te koop. Ook Amber (steenduur) schijnt heel erg goed te zijn. Motor City lees ik ook goede reviews over.
-
Heb dit gestruikel, over allerlei verschillende opvattingen die vrijuit geboerd zijn op het H internet, met plezier en verbazing van dit draadje gevolgd.
Mag ik een helemaal andere mening ten beste geven?
In plaats van steeds meer tegen elkaar opbieden, en in allemaal tegen elkaar opbiedende boutique setjes.
Steek je licht eens op bij de betere pick up opbouwers, zoals daar zijn:
- oigun, van GN kunne, get. iT while you can voordat de wachtlijsten oplopen en nationale faam ..... Etc
- The Creamery, leertijd 14 tot 21 dagen, zeg het maar en ze maken het voor je
Van beide clubs heb ik zulke mooie pick ups gehoord..., het moest gewoon worden verboden.
Maar hé, leve de economie, als je een twee keer zo duur fabriekssetje uit verre oorden wil bestellen, be my guest.
Mijn mening maar. Maar allang niet meer alleen maar mijn mening.
Jij kiest!
Vriendelijke groet, Gus
-
Bare Knuckles zijn nog redeljk geprijsd, vind ik. Amber is al lichtelijk OTT.
-
Verre oorden... Eh... 2014? Duur? Waar maak je uit op dat genoemde alternatieven duurder zijn dan bijvoorbeeld The Creamery, Duhsjaak. Er bestaan geen verre oorden meer. Je doet een bestelling per internet en in aanzienlijke tijd ligt het op je deurmat, of staat er een vervoerder voor je deur. Om maar een vergelijk te maken, Seymour Duncan komt net zo uit Amerika als Motor City Pickups en Bare Knuckle net zo uit Engeland als The Creamery. Duhsjaak, ik zit hier vanuit Breda met o.a. jou uit Amsterdam te forummen, dat had je wat jaartjes terug niet gedacht hey. Welkom in 2014! Een andere klank laten horen is altijd goed natuurlijk, maar wel een beetje de realiteit bewaren svp.;)
-
Alleen moet je tegenwoordig met een deel van die niet zo verre oorden wel rekening houden met een fikse extra rekening van onze vrienden van de douane, waarbij dan ook nog regelmatig fouten gemaakt worden in de berekening. Probeer al drie weken zoiets recht te zetten maar het schiet ondanks telefonische beloftes voor geen meter op. Ik bestel in ieder geval niet snel weer iets in de VS.