Leg uit ??
Printable View
Mijn LondonCity lijkt nu veel op een 1987 , ik wil nu een wat complexer project , helaas is een Deluxe Reverb ook wat duurder , dus langzaam aan.
Als de weerstand er constant in zit, dan gaan we er op den duur vanuit dat de elco's altijd leeg zijn. Immers de weerstand zit er in. En mensen zoals we zijn, worden we slordig. En dat is nu net dat je moet vermijden met soort bakken. Ik bega zelf ook nog wel eens de fout ff slordig te zijn. Met als gevolg een goede jetzer $%^&*&^%$#. Dan let je weer op :)
Voor wat betreft het geluid:
De voedingsrail bevat elco's voor het ontkoppelen van de verschillende trappen. Echter dat doen ze niet 100%. Alle stroom wordt uiteindelijk geleverd door de secundaire wikkeling op de transformator. De rimpel op de voedingsrail veroorzaakt door de verschillende trappen wordt ook groter naarmate je dichter bij de wikkeling komt. Echter een spoel heeft een reactantie die varieert door de frequentie. Gevolg is dat de wisselstroomweerstand van de spoel wisselt met het geluid en dus ook de spanning die uit de rectifier komt. De elco's vangen dat grotendeels op ware het niet dat in Gitaarbakken deze relatief vrij klein zijn. Door de bleeder weerstand wordt nu weer een deel van dit effect direct afgevoerd naar ground. Dus heeft het invloed. Subtiel, maar heeft invloed.
Zeker als je hem in een origineel ogend cabinet met dito faceplates wil hebben.
Mijn idee voor een versterker met weinig potmeters zou zijn om een standaard Hammond chassis te gebruiken en daar evt zo'n bijpassende kooi op te zetten. Je moet er van houden, maar zo elimineer je de hoge kosten van een behuizing.
Weinig potmeters maakt voor mij persoonlijk de faceplate overbodig, maar bij een DeLuxe reverb gaat dat uiteraard niet op.
Als je interesse hebt Henriks, ik heb een Hammond choke voor een deluxe liggen. Deze wil ik je best kostenloos toesturen. Moet je even pm-en.
Ik heb een choke voor je liggen, zie mijn edit in de vorige post.
Ik snap het echt niet meer, met die 270k weerstanden gaan mijn snaren vanzelf trillen en als ik bij de speaker luister komt er bloed uit mijn oor. Misschien modden????
:) :) :)
Ik begrijp dat ie het goed doet? :)