nee daarom dus :D
Printable View
Leek mij ook al duidelijk. Anders had vox humana, de gier en iedere andere bouwer er ookal op gestaan.
precies, echte noobs die van plan zijn om nieuwe snaren er in een winkel op te laten zetten.
of een brug iets hoger/lager.
dat soort kleine dingetjes. om mekaar te helpen :satisfie:
intoneren kan er nog bij, maar ze moeten er niet een tweede keer mee komen :D
Nou, hier kan het gratis. Krijg je er misschien nog wel koffie of biertje bij :ok:
Oh ja nog 1 voorwaarde. Ik knap geen gitaren op voor de verkoop. Dus als ik Uw gitaar die ik heb afgesteld 2 dagen later op MP etc. zie dan hang ik U op dit forum aan de hoogste boom.
precies, snaren opzetten / brug hoogte afstellen / intoneren / eventueel halspen en daar is het voor mij klaar.
dingen die wij al lang zelf doen waarvan je zegt, dat moet je zelf kunnen.
solderen enzo vind ik eigenlijk te ver gaan.
jammer dat zoiets dus misschien niet kan, het lijkt zo mooi en dan komt er gemiep. :chicken:
Natuurlijk kan dat wel. Het is een hartstikke goed idee.
Als alles een beetje is uitgekristaliseerd even een mod vragen om het topic op te schonen zodat alleen de posts met aanbiedingen blijven staan en het is weer overzichtelijk.
Jammer alleen dat België nog niet geactiveerd is :D
Bovendien: Je zit hiermee écht geen gitaarbouwer in de weg. Diegene die een gitaar laat bouwen bij een luthier komt echt niet naar ons toe voor de afstelling en die weet ook donders goed hoe er nieuwe snaren opgezet moeten worden. Ik denk dat het hooguit gaan om mensen die een gitaar(tje) hebben gekocht via Marktplaats (of zoiets)
Ik vind het ook echt een superinitiatief, en wil m'n bescheiden ervaring ook graag aanbieden. Snaren opzetten (hoewel ik dat zelf ook altijd een rotwerk vind), afstellen, uitleg, solderen... Je kunt me vinden in Schiedam.
Wat ik wel zie gebeuren is dat het overzicht snel kwijt raakt, en hoewel daar al eerder in dit topic over wordt gesproken (een kaart? het maken van een app?) bedacht ik vanavond dat een simpele Google Maps webview hier volgens mij meer dan geschikt voor zou zijn. Dus hier heb ik snel even een dummy van gemaakt, voorlopig eventjes met Hendriks als voorbeeld.
Als er genoeg animo is wil ik dit best verder uitwerken en dynamisch maken etc. Laat maar weten. Voorbeeldje draait op dit moment hier.