Ik heb niet het gevoel dat bands nu beter zijn. Er zijn wel bands die zo gewend zijn aan de mogelijkheden dat ze lui zijn geworden.
Printable View
Interessante discussies hier :ok:
Meer zangtechnisch: ik heb de indruk dat de zangeres beter tot haar recht zou komen als jullie het nummer (Never be Clever) een stuk hoger spelen, zeg in D of in E. Even zoeken naar de juiste toonaard voor haar stem en de boel transponeren.
hahaa, die deden we dus al met de vorige zangeres.
zo kom ik aan die clip, zij vond hem.
zit net de mix wat op te poetsen van die eerste keer, vorige week.
de eerste keer voor haar en voor ons sinds tien maanden.
ik zal zo een linkje gooien.
http://www.box.com/s/979c8c650c0a6b76fd49
Hi
Dat wordt dan de D of course.
Niet alleen mijn fave toonaard, maar vooral 'the saddest key of all'. Terwijl ik het schrijf knaagt het een beetje, dat de saddest key misschien wel Dmin is. Afijn, een beetje genie hoort dat vanzelf.
Vriendelijke groet, Gus (en van Spinal Tap ditmaal)
Dmin zeker gus.
en volgens mij haalt verhogen de kracht uit dat nummer.
een open A akkoord is zo specifiek op gitaar, D is heel anders.
en het heerlijke grommen van de open E en de F#m gaat dan ook weg..
Wow, wat is ze opgeknapt zeg !
(oeps.....:hide:)
Mwah, om het nu allemaal van de gitaar af te laten hangen en dan de zangeres maar 'onder toeren' te laten draaien zodat ze haar volle vermogen niet kan leveren...
Ik heb net eens even zitten proberen en ook in D en E is dat nummer goed te spelen; een uitdaging voor je creativiteit en je vindt nieuwe invalshoeken voor de gitaarpartij.
In mijn band is mijn stem alfa en omega waar het gaat om het bepalen van de toonaard :D