Hoi Al,
Bij het nog eens doorlezen van dit topic zag ik ook wel veel wijze kreten van jou staan.
Wat is jouw kijk op hoe het beestje het best gemod kan worden?
Zou het ook mogelijk zijn een dubbele master volume en dubbele gain te installeren?
Geert
Printable View
Hoi Al,
Bij het nog eens doorlezen van dit topic zag ik ook wel veel wijze kreten van jou staan.
Wat is jouw kijk op hoe het beestje het best gemod kan worden?
Zou het ook mogelijk zijn een dubbele master volume en dubbele gain te installeren?
Geert
Een kanaals:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
Gain - volume - gain - gain+CF - tone - volume - PI
Vrij eenvoudig om te doen. Ik zou het daarom eerst een kans geven en kijken of het je bevalt. Mocht het je bevallen, prima! Mocht dat niet zo zijn dan kan je daarna alsnog de boel ingrijpender modificeren.
Dubbele master en dubbele gain kan, in principe kan alles.
Al
Ja, maar ik denk dat ik echt wel wil kunnen switchen!
Ik wil wel in een nummer opeens van cleanig naar scheur gaan.
Ik heb wel ook een JCM800 100W single channel combo te koop zien staan voor 400 euroos. Als ik deze koop heb ik wel in een keer de versterker die ik met pijn en moeite wil gaan nabouwen. En dan issie beter ook denk ik.
Alleen dan zit ik nog met de channel switching. Hoeveel zou het kosten om dat in te bouwen in een versterker? Kijken of dat te betalen is. Is natuurlijk cooler om de echte te hebben. Maar het moet niet te duur worden. Ik wil sowieso een 4x12 kopen.
Het is zeker niet mogelijk om 2 tops op 1 box aan te sluiten. Als dit kan zou het makkelijk zijn. Dan neem ik de JCM800 voor de scheur (met de interne combo speakers uit) en de London City voor de clean.
Het blijft lastiger worden he....
> Ja, maar ik denk dat ik echt wel wil kunnen switchen! Ik wil wel in een nummer opeens van cleanig naar scheur gaan.
Ok.
Ik gebruik daar mijn volumeknop van mijn gitaar voor al dan niet i.c.m. een pedaal.
> Hoeveel zou het kosten om dat in te bouwen in een versterker?
Reken er maar op dat je al snel een paar 100 Euro kwijt zal zijn.
> Het is zeker niet mogelijk om 2 tops op 1 box aan te sluiten.
Dat kan wel.
> Als dit kan zou het makkelijk zijn. Dan neem ik de JCM800 voor de scheur (met de interne combo speakers uit) en de London City voor de clean.
Hier kan je die schakeling vinden:
http://www.aikenamps.com/TechInfo.htm
Al
Ik gebruik daar mijn volumeknop van mijn gitaar voor al dan niet i.c.m. een pedaal.
--Wat voor pedaal gebruik je daar dan voor? Krijg je dan ook niet dat je clean sound heel zacht is in vergelijking met de scheur?
Reken er maar op dat je al snel een paar 100 Euro kwijt zal zijn.
--Ja, dat is toch wel erg duur!!
Dat kan wel.
--Hee!!
Hier kan je die schakeling vinden:
http://www.aikenamps.com/TechInfo.htm
--Dank je!
Ik denk dat dit al wel weer te ingewikkeld is voor mij. En ik heb eigenlijk ook geen geld om de box en de combo te kopen.
Maar over dat pedaal.
Ik heb een keer op zo'n 800 combo een dist pedaal aangesloten (een redelijk cleane hoor) en met de level zeer zacht en de drive dicht geprobeerd een clean sound te creeren. Dit klonk nergens naar. Maar dat is ook ergens wel logisch met een dist pedaal.
Hoe doe jij dit?
Geert
Ik heb een ander idee. Zou iemand me kunnen vertellen of dit technisch mogelijk is?
De London City top heeft 2 kanalen met een aparte volumeregelaar.
Als ik nou een A/B-box koop en in beide inputs inplug. Dan zou ik met switchbox kunnen switchen tussen de 2 inputs.
Als ik de ene dan lo gain afstel en de ander high gain, dan heb ik een clean en een vies geluid onder de teen van mijn voet..
Alleen dan is natuurlijk de vervormde veel harder dan de cleane. Ik wilde sowieso een master volume erin laten zetten. Zou die master volume ook niet in 2 delen kunnen? Zodat je voor het clean en lead kanaal een aparte master volume hebt?
Ik hoop heel erg dat dit zou kunnen, want dit zou voor mij een hele coole oplossing zijn.
Ik snap dat dit inhoudt dat ik de one wire mod niet meer zou kunnen doen, maar toen ik laatst met de Load Box de gain vol open zette, vond ik dit ook al wel erg heftig.
Of zou dit ook wel veel te maken hebben met de eindbuizen, die natuurlijk ook helemaal open stonden?
Ik ben benieuwd...
Ik gebruik bijna altijd een TS en een gemodde Boss Bluesdriver. Eerst de TS en dan de Bluesdriver. Voor high gain stapel ik ze. De Bluesdriver heeft asymetriche clipping, is wat softer door betere componenten en heeft een ander bereik met de tonepot, minder pinnig.Citaat:
Al
Je zou het zo kunnen doen:Citaat:
Je zet de versterker op een randje. Tikkie terug op de volumepot van je gitaar is dan clean. Als je de amp nou harder instuurt mbv een pedaal of zoiets wordt het wel harder maar niet zoveel. Dit omdat de versterker zelf al aan zijn grens zit. Je krijgt dan wel veel meer vervorming van de versterker. Omdat de vervorming van de amp als laatste in de keten zit blijft dat karakter goed hoorbaar. Je hebt dan dus niet puur
"pedalengeluid" wat meestal ook niet zo mooi is.
Al
Het zal je niet lukken op die manier een kanaal high gain af te stellen. Ook zullen beide geluiden als je dat probeert niet in balans zijn.Citaat:
Al