Was mij ook opgevallen. Ik denk het ook idd.
Printable View
Was mij ook opgevallen. Ik denk het ook idd.
Moest gelijk hier aan denken, mischien wel leuk om te posten dacht ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=ZPKWC...e_gdata_player
Dat kan heel goed zijn, maar misschien zijn de paar grote spelers het een beetje moe elkaar kapot te concurreren. Zolang ze een stukje goedkoper blijven dan lokale winkels draait hun business toch goed. (een oligopolie van dozenschuivers als je wil)
Ik heb em bij keymusic gekocht tijdens 1 van hun promo weekends (6 of 7% extra korting). Komend weekend is er ook zo 1!
Dat is toch weer iets uitgespaard.
En inderdaad, ze zijn niet goedkoop in hun klasse, maar man wat klinken ze goed!
Concurreren op prijs zullen ze blijven doen, al is het maar om een bepaalde omzet te halen die recht geeft op een bepaald kortingspercentage bij het inkopen. Dat ze het niet met de THR doen, die op dit moment toch vrij populair is, heeft denk ik te maken met het beleid van Yamaha.
Voor mij maakt het niet zo heel veel uit, de prijs is niet een beslissingsfactor voor mij, ik twijfel gewoon of deze amp een mooie aanvulling is op wat ik wil.
Hmmm, ben toch hard aan het overwegen een THR10 aan te schaffen...
Ben op dit moment in het bezit van een Fender Mustang 1, een Roland Microcube (THR10 zou een vervanging van 1 van deze 2, of beiden, zijn) en een Boss Jamstation JS-10. Zou een THR10 echt een stapje hogerop zijn, vooral qua geluidskwaliteit bedoel ik dan?
De mustang en jamstation heb ik nooit gehad. Wel heel lang een microcube gehad maar die begon na vele jaren te vibreren tijdens het spelen. De THR10 kwam bij mij als vervanger vand de microcube. Qua geluidskwaliteit is het (voor mij) echt een wereld van verschil! (de thr klinkt echt héééééééél veel beter)
Maar je moet em uiteraard zelf eens gaan uitproberen.
Ik heb een boss e band ( js -8, voorganger van de js 10) en ik toen ik de thr 10 probeerde vond ik deze niet merkelijk beter.
Vind de js 8 eigenlijk handiger (je hoeft deze niet aan de pc te hangen om dieper te editen, om jezelf op te nemen etc...) "Gas" voor de thr was eigenlijk snel over.
Thanks voor de reacties, weet alleen nog niet wat ik ervan moet denken... Behalve het daadwerkelijk gaan proberen uiteraard :)
Apart wel dat het niet merkelijk beter zou klinken dan de JS-8 (en al helemaal niet dan de JS-10 in dat geval, het 2.1 systeem voegt naar mijn gevoel toch echt wel wat toe kwa geluid), maar dan wel weer veel beter dan de microcube :P It's all in the ear of the beholder I guess hehe.
Wat betreft dat dieper editen, tja... Ik merk dat ik met de Mustang vooral 2 standen gebruik en ook met de JS-10 kom ik niet heel veel verder dan 'een clean geluid, iets met wat meer distortion en nog iets daaromheen'. Leuk om veel te kunnen klooien, maar ik heb voorlopig nog wel genoeg aan het gitaarspelen zelf. Ik wil vooral iets wat een goed geluid voortbrengt, heel veel mogelijkheden zoek ik niet eens, zolang het datgene wat het doet ook maar goed doet!
Even verder dubben en anders maar even een ritje naar de winkel maken :) Cheers.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Pacifica gitaar en kwam via YT bij de THR uit, want wát een overtuigend geluid heeft dit ding. Jammer dat er niet zoiets is, met een gebruiksmogelijkheden voor op het podium. Wij spelen toch eigenlijk altijd in-ear en dan zou het wel cool zijn om een THR met een simpel voetpedaal te kunnen gebruiken, en dan presets te schakelen.
ik heb hem nu al een paar weken in huis, ik heb nog niet echt gitaar kunnen spelen erop, maar ik kan alvast meedelen dat hij als tv-speaker waanzinnig goed werkt :D
weetje: de tone settings etc hebben totaal geen invloed op de aux ingang, enkel het aux volume!