En nu maar hopen dat je straks niet van alles wil modden..... Dat de koper banen weer naar de kl...t.n gaan
Printable View
Is er volgens mij wel gemaakt, maar meeste gebruiken gewoon de standaard printjes die worden verspreid op dat forum. Het schema op die site is ook standaard een 50 watt layout die omgezet kan worden naar 100 watt met de extra eindbuizen.
Nu ik al een paar mods heb uitgevoerd op mijn originele 1987x begint de print al op een paar plaatsen te slijten/koperbanen kapot te gaan.
Ik zou geen versterker meer willen maken die niet PTP opgebouwd is. Het is naast modbaarder (print hoeft niet los) ook nog eens veel overzichtelijker.
Ik ga een 1987x bouwen point-to-point. Die ben ik wel van plan te gaan modden. De soldano wil ik gewoon een exacte replica van maken dus daar vond ik die prints wel handig voor. Het zijn ook wel degelijke kwaliteit PCB's maar je moet ze inderdaad niet blijven modden.
Ja, met name de Effectloop is niet zo best origineel.
Maar de opbouw is wel specifiek voor het geluid.
Moet zeggen met de oude HR50 die ik had werkte de FX-loop prima als je een goed FX gebruikt (dat was toen een Eventide H3000DSX).
Geen enkel probleem...
Ik probeer hem gewoon eerst zoals het origineel te maken :seriousf:
Vraagje...
Ik heb rechte stukken onafgeschermd koperdraad nodig.
Voorheen ging ik naar mijn locale electronica winkel en kon ik die stukken kopen.
Maar die winkel is helaas opgeheven.
Overal kun je online draad kopen, maar niet datgene wat ik zoek.
Is dus voor de aarde (bus) bij de potmeters + jacks, en de heaters.
Metertje installatie draad bij de praxis. Goed strak trekken (is ie mooi recht). Vooraf gewoon de isolatie eraf strippen. Evt. inspuiten met soldeerlak. Soldeert het mooier en gaat het niet oxideren.
Thanks, zal morgen eens gaan kijken bij de Gamma/Praxis/Bouwmarkt.