Blackstar is inderdaad AC geen DC, dus nee de PedalPower werkt er niet op.
Printable View
Blackstar is inderdaad AC geen DC, dus nee de PedalPower werkt er niet op.
Bij deze wil ik iets toevoegen, en iets uit de wereld helpen,,,,,,
Er werd gezegd dat blackstar pedalen hetzelfde klinken als de versterkers,
maar dat is niet zo,
ik heb toenet even mijn HT-Dual aan de HT-20 gehangen, en het is toch wel een verschil ;)
Grtz. From Ijselrobo 07
Zo, zijn we daar ook weer uit :???:
Je zet nu een pedaal (dat ongeveer een pre amp is) voor een vergelijkbare pre amp. Dan heb je dus al kleuring op kleuring, dus zelfs al is het allebei hetzelfde, dan speel je over een dubbele pre amp. Je punt is dus een beetje mager.
Maar wat vind je het verschil, welke kanalen en hoe heb je dat ingesteld met bijvoorbeeld de ISF en eq?
De EQ van het pedaal:
Gain kanaal 1: 3/4
Gain kanaal 2: 5/8
Bass: 2/4
Middle: 1/4
Treble: 4/4
ISF: 4/4
Volume kanaal 1: 4/4
Volume kanaal 2: 3/4
De EQ van de Amp:
Clean kanaal:
Volume: 2/4
Tone: 2/4
Overdrive kanaal:
Gain: 2/4
Volume: 2/4
Equalisation:
Bass: 5/8
Middle: 2/4
Treble: 4/4
ISF: 3/4
Reverb: 3/8
Ik heb alles zo neergezet en ingestoken, dat het clean kanaal door de HT-Dual wordt geregeld, en de overdrive van de amp zelf, door de bijgeleverde footswitch.
Het clean kanaal van de HT-Dual is eerst een kwartier echt clean, maar na een kwartier begin je de overdrive te horen door de clean heen.
De overdrive van het pedaal vindt ik meer heavy dan de overdrive van de amp.
De 2 overdrive's samen gaat een 15/20 minuten goed, maar daarna hoor je een harde ruis...
Grtz. From Ijselrobo 07
Het zou beter werken als je het pedaal in de eindversterker propt, de loop dus, dan is het signaal neutraal in plaats van gekleurd....nu gooi je 'm toch door een extra pre-amp heen, en hoewel dat prima kan, heb je inderdaad een verschil.
Even een vraagje: hoe verhoudt de HT-Dual zich t.o.v. de OCD? M.a.w., zou hij de OCD kunnen vervangen?
Ja, ik heb sinds een hele poos weer eens last van GAS. De laatste aanschaf was mijn amp, en dat was ergens vorig jaar. Ik zit echter al een tijdje met de gedachte om mijn pedalboard te veranderen. Er staan nu drie drivepedalen op, die wel allemaal een ander karakter hebben, maar het zijn allemaal overdrives. Ik heb het gevoel dat ik op dezelfde ruimte meer diversiteit moet kunnen krijgen.