Vandaag met succes mijn crunchlab vast geschroefd op de body. stukje hardhout van 5MM was precies genoeg. Ik moet zeggen dat het verschil wel hoorbaar is.
Printable View
Vandaag met succes mijn crunchlab vast geschroefd op de body. stukje hardhout van 5MM was precies genoeg. Ik moet zeggen dat het verschil wel hoorbaar is.
Ik heb wat advies nodig.
Ik speel nu ongeveer anderhalf jaar op m'n epi les paul custom. Mijn spel is flink verbeterd in die tijd. Ik merk nu dat als ik met de gain meer dan half open ga soleren dat ik allerlei ongewenste bijgeluiden krijg en dat het een beetje een brei wordt. Daarom draai ik altijd de gain maar een beetje terug. Maar ik wil juist die vette sound.
Dus nu ben ik eens aan het rondkijken voor nieuwe pickups, maar ik heb echt geen idee wat nu bij mijn muziekstijl past.
Ik hou van een lekker warme en volle toon. Niet zo'n iel, schel en scherp geluid. Clean is minder belangrijk als overdrive, maar wil daar niet te veel op inleveren. Bands waar ik veel nummers van speel:
Qotsa
TCV
Black Sabbath
AC/DC
Triggerfinger
RHCP
Neil Young
G'n'R
Staind
Wolfmother
Pearl Jam
Zo kan ik nog wel effe doorgaan :D
Wat misschien ook belangrijk is... ik speel in een bandje waar ik de enige gitarist ben dus ik speel zowel lead als slag.
Zou iemand mij eens een zetje in de goede richting kunnen geven.
Vorige week een setje Chevalier pickups besteld; de '67 set,eind vd week binnen,ik ben benieuwd;eindelijk die levenloze noiseless pickups uit mn rode stratje:strat:
Heeft er iemand ervaring met de Seymour duncan SH-11 (de "Custom Custom")? En hoe deze klinkt als je hem split?
En als bonusvraag; welke single coils zouden hierbij goed klinken als ik een beetje een vintage tone wil behouden?
Ik ben niet tevreden over de pickup in mijn Ibanez SAS36FM en na veel online vergelijken en het lezen van verschillende reviews, denk ik dat het tijd is om er een DiMarzio D Activator Bridge in te stoppen. Dit lijkt me een fijne pup in een gitaar met mahonie body/neck aangezien 'ie niet teveel nadruk legt op het laag (bovendien krijg je dat grotendeels wel uit de amp).
Helaas heeft deze gitaar 1 bucker en 2 singlecoils. ALS ik nu iets ga vervangen is dat alleen de humbucker, maar ik moet maar eens zien wat ik met de andere twee pups kan doen. DiMarzio heeft in ieder geval hele mooie buckers in single coil formaat.
Aan de andere kant ga ik binnenkort een sevenstring kopen en zal ik deze gitaar minder gaan gebruiken (bovendien gebruik ik nu vooral een PRS SE Custom 22). Dus misschien is het te nutteloos :p.
Jammer dat dat nutteloze wel altijd heel leuk is :)
Hah pickups, daar heb ik al wat geld ingepompt X-D. Deze heb ik al getest:
-airnorton in bridge en neck
-super distortion bridge
-evo 2 bridge
-tone zone bridge
-duncan 59 neck model
-duncan SH 5 bridge
(deze 2 duncans zitten in mahogany ibanez, mahogany + duncans = win)
-Blaze neck en Blaze bridge (in ibanez universe)
-Paf pro bridge en neck
allemaal getest in basswood ibanezkes
hier zijn wat speelclipjes, soms staat erbij welke pups ik gebruikt heb.
http://www.youtube.com/user/shreddingjoris
Ik speel nu al een tijdje gitaar en nu zou ik nieuwe pickups in men LTD kh 202 willen.
Ik weet al welke namelijk de Dimarzio D Activator maar graag zou ik deze in het groen hebben. Nu is het probleem dat ik deze nergens vind.
Weet iemand waar ik ze kan vinden of bestellen.
Alvast bedankt
HIJ IS BINNEN! Weereens gebeld met Sound Service. Zebra hadden ze niet, maar zwart wel. Dan maar een zwarte nemen! Hij is nog niet ingebouwd. Hopelijk heeft mijn collega/techneut er morgen de tijd voor. Ik ben REUZE benieuwd hoe hij klink. Hij ziet er iig strak en ubergeil uit!:seriousf: