Oorspronkelijk geplaatst door
Valoosj
In de hoek van de gitaarbouw zit een ongelofelijke bron van kennis waar elke gitarist wat aan heeft. Op gearspot heb ik mijn Les Paul topic ook gezet, en daar kreeg ik reacties dat ze het echt apprecieerden omdat iedereen zo iets kon bijleren. Als je de lijn van Barno's topic dan doortrekt, dan blijven er nog 5 topics open en jaag je veel mensen weg die ons nog dingen kunnen leren.
Omwille van zo'n acties als deze bij Barno blijf ik weg uit de elektronica topics bij de werkbank. Daar kon ik anders ook nog een (relatief klein) steentje bijdragen.
Bij de gitaarbouw heerst ook een aparte sfeer en is er veel meer respect voor mekaar dan op de rest van het forum. Met dit soort acties jaag je die mensen dan weer weg. Voor beide kanten zou dit jammer zijn als mensen als Barno, Aaronstonebeat, JacquesLeDick, StijnKenens en zovele anderen besluiten weg te gaan. Forumregels of niet, je kan nog altijd kijken naar hoe het exact zit. Uit diverse gesprekken met zelfbouwers blijkt toch dat er nooit veel winst is aan het bouwen van een gitaar voor iemand anders.