Oorspronkelijk geplaatst door
DeadHerring
Maar je kan wel vinden dat die Music Man en Ibanez gitaren goed klinken, maar ze hebben toch een heel andere sound, niet? Dat is toch wat voorkeur is? Ik bedoel, jij vindt dat ik te veel geef met m'n 1000 euro voor wat ik de beste sound ervaar, en ik kies dan ook nog eens voor het meest established merk waar je redelijk zeker kan zijn van kwaliteit, en waar ik de keuze krijg om 'm terug te sturen en mijn geld terug krijg. PRS is niet zo established als Gibson, hebben veel minder geschiedenis en geen 'signature sound'. Toch zijn er veel modellen die ze hebben een stuk duurder dan die studio. Waarom in godsnaam is het fanboyism dat ik kies voor die Gibson? Dat is niet fanboyism, dat is gewoon gezond verstand. Als jij de sound die uit zo'n Ibanez komt beter vindt klinken, is dat jouw goed recht, maar doe dan niet alsof die een betere prijs/kwaliteit hebben, want hun sound is voor mij verticaal geklasseerd.
Ik heb een paar vrienden die op Jacksons spelen. Fantastische gitaren, voor hun speelstijl (metal). Heel goeie afwerking, foutloze nek. Ik wil er geen enkele van en ze kosten dubbel zoveel als de mijne. Wat loop je dan te zeiken dat Gibson een slechte prijs/kwaliteitsverhouding heeft? Voor een linkshandige Hamer betaal je ook al gauw 7-800 euro hoor. Take into account de gratis hard case bij een gibson en het is dezelfde prijs.
Trouwens, waarom zie je geen non-shredders op music man, of Ibanez superstrats spelen? Waarom speelt Gary Moore op een Les Paul voor zijn blueswerk, ipv een Jackson of PRS, als ze even goed klinken.. Waarom speelt niet iedereen op superstrats als ze toch aan die sound van een Les Paul of een Telecaster aankunnen? Alleen maar om het uiterlijk? komaan jong. Je maakt het jezelf echt niet makkelijker door twee uur onstage te staan met zo'n les paul op je schouder.
Misschien kan niet iedereen het begrijpen, ook.
Maar besef dit: er zijn duizenden modellen van gitaren die zichzelf niet half zo bewezen hebben als de mijne, die veel meer kosten.