Ik was die naam ook al 's tegengekomen. Lijkt me ook een hele goeie optie!
dit clipje overtuigd.
Tristan, hoor ik een vleugje JDR? :)
Printable View
Ik was die naam ook al 's tegengekomen. Lijkt me ook een hele goeie optie!
dit clipje overtuigd.
Tristan, hoor ik een vleugje JDR? :)
Ik zeg: Mesa Stiletto Trident
Ik heb gelezen maar het is allemaal een beetje mistereus dat hij gemod is naar 2 kanaals, 2 master volumes. Dus gewoon de inputs van de ene kant van de buis voor clean en voor de andere voor de drive. De clean is ook niet helemaal clean iig, wel erg mooi :) Verder schijnt hij aardig standaard te zijn.
Ik snap waarom zoveel mensen de Hook opperen. Het is een geweldige amp, maar metal? Nee ... Ik heb Rivera gekozen. Zelf nooit over de knucklehead gespeeld (alleen mijn Rake), maar het lijkt me een geweldige amp.
Ik sta zelf enigsinds op hetzelfde punt, maar ik ben eerder op zoek naar 2 versterkers. 1 met een marshall-achtige voicing (of misschien gewoon een JCM800) en een 2 kanaals amp met een clean en een echt metalkanaal. Aangezien ik geen blues oid speel heb ik geen fantastisch clean kanaal nodig, maar ik wil ook geen totale prut ... Ik zou, als ik jou was, ook eens kijken of het niet makkelijker is met 2 amps al die stijlen te kunnen. Bijvoorbeeld een Mesa Mark III of IV en je JCM800. Clean en extreme metal, maar toch veelzijdig en een JCM800 voor de rock aangelegenheden.
2 versterkers vind ik gewoon veel te veel gedoe.
Ik begrijp best dat dit de beste sounds voor alle doeleinden oplevert, maar ik ben bereid om enige concessies te doen.
Het cleane kanaal mag wat mij betreft iets minder zijn dan, zolang de drive maar veel opties en een goeie tone heeft.
Zo'n gemodde JMP lijkt me ook wel wat, alhoewel je dan wel weer een drive pedaaltje erbij nodig hebt denk ik.
Ik heb trouwens naar Scott Splawn gemaild daarnet, en heb nu alweer bericht terug.
Ik had hem gevraagd of het mogelijk is om één van z'n amps te testen in NL.
Dit was z'n antwoord:
Jammer, want dit lijken me de ultieme amps toe.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scott Splawn
Marshall voicing maar dan anders...
Edit: en niet duur.
Dude, ik zeg nogmaals: Mesa Stiletto Trident
Of: Hoe Mesa een Marshall bouwt
Mooie clean, brede sound (van licht opbrekend tot hotrod JMP) en met een goeie schop in z'n ballen middels een drive pedaaltje is Death Magnetic binnen handbereik.
Checken!!!!!!
Ik heb de Ace uitgebreid zitten testen pas en deel die ervaring niet helemaal. Vintage Marshall-achtige geluiden kon ik er ABSOLUUT NIET uithalen. De clean is fantastisch goed en de fluid drive heeft zoveel gain, sustain en punch dat de metal er met bakken vanaf druipt als je dat wilt (drive pedaaltje voor deze amp???). Maar buiten die 2 geluiden vond ik het een teleurstelling: te 'helder' en te weinig 'rauwheid' om lekker te 'crunchen' . Tevens is de amp erg duur. Ik heb gehoord dat de Deuce en Trident wat donkerder klinken en een meer 'in your face' geluid hebben, wellicht dat die beter zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ik vond de Deuce in ieder geval niet zo te gek toen ik hem testte, heeft gewoon absoluut niet de ballen van een echte 800, clean is wel okee maar is op de Lonestar bijvoorbeeld weer veel mooier.