Maar schakelt die rotary wel zoals jij zegt?
Dit vind ik erover op de site van PRS:
The 5 Position Rotary pickup Selector:
This PRS feature allows great tonal versatility using two PRS humbucking pickups. The switch combines the coils of each pickup to produce all of the "PRS tones".
Rotary Positions
* Position 10: Treble pickup - powerful with plenty of definition – traditional humbucker tone
* Position 9: Outside coils in parallel - deep and clear sound
* Position 8: Series single coils - warm version of the “in between the treble and middle pickups”
* Position 7: Parallel single coils - crisp version of the “in between the treble and middle pickups”
* Position 6: Bass pickup - warm with tons of character – traditional humbucker tone
Lijkt mij eerlijk gezegd ook zinvoller dan een humbucker en een single coil tegelijk.
Gaat het bij stand 8 en 7 om de binnenste spoelen of een andere combinatie (voorste/achterste)? Anders is het verschil tussen 9 en 7 me onduidelijk.
Met een tele-schakelaar is het zo te bedraden dat je de PRS-standen 10, 9 of 7, en 6 hebt (meen ik nu toch) maar ik verwacht met het nadeel dat in de tussenstand beide ongebruikte spoelen wel met één draad aan de signaalkant hangen en hoorbaar brommen.
Met een 3-polige on-on-on schakelaar (3 standen, 9 pinnetjes) zou ik het beter kunnen doen.