Uiteraard verwachten we binnenkort een uitgebreide review ;-)
Heb de de Axe-Fx "standard" of de "ultra" versie gekocht?
Printable View
Uiteraard verwachten we binnenkort een uitgebreide review ;-)
Heb de de Axe-Fx "standard" of de "ultra" versie gekocht?
Ja we zijn benieuwd wat je er van vindt Morris... :)
En ik ben bang dat dit nog maar het begin is van je enthousiasme Morris....als je dieper en dieper erin duikt voornamelijk met de speaker impulses ...hahahah heel veel plezier....ben benieuwd hoe je er over een jaar tegenaan kijkt en wat je allemaal nog live gebruikt.....:)
A
Hey mannen, ik heb even niet veel te melden, behalve:
:o
Ik ben naarstig aan het tweaken om mezelf vertrouwd te maken met de Axe (Ultra), maar ik moet zeggen dat de interface erg meevalt. Alles werkt vrij intuïtief en logisch. Het is ook fun! Ik moet eerst even mijn set 'roadready' maken, daarna beloof ik wat clipjes van sounds te maken.
Ik ben nu mijn geluiden aan het instellen door te testen met CD opnames zonder gitaar. Je draait dan toch een geluid in wat meer op de mix/band gebaseerd is dan dat je zou doen als je alleen zo wat zit te pielen. Blijft uiteraard de vraag hoe het over PA gaat klinken. De final bias maak ik met mijn in ears, denk ik. De PA wordt toch getuned op de locatie. De CAE sound zit er (zeker met de OD 100 eindtrap simulatie) absoluut in! Sterker nog, ik ben nu alle sounds met deze amp aan het opbouwen, want dit voelt het meest vertrouwd en komt echt waanzinnig in de buurt t.o.v het luisteren naar een gemikete 3+. Andere super sounds: de Eggie 20, Marshall Plexi en Brown, Uberschall, XTC en de Powerball.
Als Line 6 deze gast niet snel uitkoopt, is dit heel erg dom. Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.
Morris
Misschien kan ik jullie niet overtuigen, maar Dweezil Zappa is wel degelijk overtuigd van de mogelijkheden van de Ultra.
Hij gebruikt die rechtstreeks, zonder versterker en box dus.
dit was zijn vorig rackje:
http://www.lectronx.com/zappa/
dit is zijn nieuw rack dat alles vervangt:
http://axefxwiki.guitarlogic.org/images/0/03/Ultra.jpg
Alles te volgen op het forum:
http://fractalaudio.com/forum/viewto...ezil&start=140
Dweezil speelt Live Eruption met de Ultra:
www.fractalaudio.com/Documents/Eruption.mp3
Nou, misschien even nuanceren, dit rack zal worden gebruikt voor buitenlandse tours. Het wordt te kostbaar om zijn normale rack steeds te laten overvliegen, en hierin heeft hij een prima alternatief i.c.m. in-ear.
Wel cool inderdaad dat hij de moeite neemt om op het forum te posten.
Morris
Dit vind ik een interessante kwestie. Zeker gezien het feit dat Line6 de X2 wireless technologie heeft overgenomen, ook een soort van 'instant hit' van een volgens mij klein bedrijfje.
Zelfde zie je met Peavey en Revalver, laatst kwam ik Glab midi switchers tegen die Randall in de US op de markt brengt, zo spaar je een hoop uit aan R&D natuurlijk.
Waarom zou Line6 deze kerel moeten uitkopen? Wat de AxeFX als apparaat kan, is fantastisch maar niet onbegrijpelijk of onnavolgbaar. De AxeFX is een superapparaat met een hoog prijspunt, Line6 maakt superapparaten op hun veel lagere prijspunt. Ik denk dat Line6 vooral een andere marktanalyse heeft gemaakt: hun doelgroep zit in het <1000 $ segment. Waarschijnlijk dachten ze dat de markt voor $1500+ vooral bestaat uit diehard tonefreaks die toch voor de buizenmojo gaan, en die voor effecten bij Lexicon, TC Electronics Eventide shoppen (wat grotendeels ook zo is).
Klopt uiteraard, dat is ook wat ik bedoelde met Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.
Echter, als ik kijk naar een Vetta II, ga je ook al richting de 1700/1800. Stel daar een AxeFX standaard met een stereo eindtrapje (evt. full range) en een 2x12 tegenover en dan moet je toch ook voor 300/400 euro meer klaar zijn. Ik wist het wel. Maar goed, dan ga je toch al snel over het budget van een gemiddelde Line6 klant. Bovendien is de AxeFX wat minder toegankelijk dan Line6.