Zeer mooie gitaar!! Complimenten.
Printable View
Zeer mooie gitaar!! Complimenten.
mooi hoor, ziet er schitterend uit
Nou, dat politoeren nam nog behoorlijk wat tijd in beslag, zelfs om het naar mijn eigen bescheiden standaard goed te krijgen. Het is niet perfect gelukt, maar ik vind dat niet het belangrijkste.
De mahonie hals wilde ik donkerder hebben dan mahonie van nature is, dus ik heb pigment door de politoer gemixt om dat te bereiken. Het pigment heb ik bij een (kunst)schildersbenodigdhedenwinkel hier in Eindhoven gehaald (Spaans rood en gebrand Omber):
httP://www.em11.nl/images/french_pol...ment_klein.jpg
Maar, na een hoop gedoe heb ik nu dus wel degelijk mijn gitaar af, gisteren zijn de snaren erop gezet!
De spanning liep (letterlijk) op naarmate ik de snaren aandraaide. Zou ik een jaar en een hoop geld later met een of ander dof klinkend stuk hout zitten kijken?
Ik drukte een paar snaren in; de afstelling bleek nog niet optimaal zoals te verwachten was, en sloeg een akkoord aan. WAT een volume! Het werd me pas goed duidelijk toen ik daarna eens mijn Crafter GAE-30 erbij pakte, die klonk ineens wel erg zwakjes in vergelijking!
Hij heeft een diepe, warme klank met niet overdreven veel hoog, maar nog wel genoeg. Veel sustain ook (dat zal de ebbenhouten toets voor een deel wel zijn).
Ik zal later nog een opname posten, maar daarvoor wil ik eerst de afstelling beter hebben. Hier alvast wat foto's:
httP://www.em11.nl/images/em11_schuin_klein.jpg
httP://www.em11.nl/images/em11_kop_klein.jpg
httP://www.em11.nl/images/em11_achter_klein.jpg
wat een prachtig ding!
en die kleur van de neck:lovelove:
respect:)
gefeliciteerd!
volgens mij de eerste opgeleverde forum-gitaar van 2010!
Die spanning is herkenbaar. Kan de hele gitaar de kracht wel aan en klinkt het een beetje. Leuk dat je tevreden bent, ben benieuwd naar het geluid.
Hey,
Heb net je toppic even doorgelezen!
Erg netjes gedaan hoor! Ziet er allemaal goed uit.
Ik ben benieuwd naar de geluids-post!
vr.gr.
Branko