Wat (en OF) ik nog van Marshall ga horen is mij nog een flink raadsel... Heb er ook weinig hoop in dat het mij enigszins voordeel oplevert.
Printable View
Ja, ben ook wel benieuwd wat voor smoes ze bedenken.... stelletje matennaaiers zijn het. ;)
Die T75's kwamen rond midden jaren 80 op de markt dacht ik?
Wat was er toen (en eventueel nu ook nog) zo vernieuwend aan die speaker technologie?
Ik heb even een beetje gegoogeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Adrian_Smith
http://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Murray_(musician)
Blijkt dat Adrian Smith en Dave Murray er dol op zijn/waren.
Ik was vroeger erg fan van deze mannen en band maar na het album Powerslave ('84) was dat wel over.
Ook het gitaargeluid vind ik niks.
Metallica was toen DE SHIT.
Maaruh, Is Iron Maiden nu de boosdoener die ervoor gezorgd heeft dat de markt verzadigd is met T75's?!
Ik vind dat er wel ERRUG negatief over de G12T-75 speakers wordt gedaan. Het zijn ook betrouwbare speakers en ook allround: ze zijn nergens echt goed in, maar ook niet echt vreselijk slecht. Ze zijn "recht-toe-recht-aan". Je kan er alle kanten een beetje mee op :)
Het is ook wel een beetje afhankelijk van de amp die je gebruikt.
Mijn JVM b.v. doet het er wel aardig mee maar m'n JCM minder.
Neemt niet weg dat het aanbod van T75's op Marktplaats e.d. veel groter is dan de andere type Celestions.
mod-edit: spam
Ik heb een flauw vermoeden dat we binnenkort op wat veiling/advertentiesiltes een 4x12" JCM800 cab met G12-65's gaan tegenkomen! ;)
Overigens heb ik mijn setje nu compleet, en heb zelfs een 2e hands setje Marshall wielen voor weinig op de kop kunnen tikken!
Pja: ik heb ook de plastic jackplates vervangen door een paar stevige metalen met doorgeluste Switchcraft/REAN jack gaten. Ik zal eens kijken of ik daar vanavond wat foto's van kan maken ;)
wellicht wat off-topic, maar begin me nu wel heel erg af te vragen welke speakers er in mijn 1936 zitten, cab staat in de oefenruimte dus vanavond even openschroeven is er niet bij, Op de cab staat alleen een marshallplaatje met "1936" dus geen jcm800/900 oid, uit welke periode zijn deze eigenlijk en wat zou erin zitten?!?