Waarom niet? Je kunt er pas echt iets van vinden als je het geprobeerd hebt. Ik zou dat ook wel 'ns willen ervaren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roro92
Printable View
Waarom niet? Je kunt er pas echt iets van vinden als je het geprobeerd hebt. Ik zou dat ook wel 'ns willen ervaren.Citaat:
Hij wordt beige. Een kleur tussen olympic white en vintage white in.Citaat:
Waarom je fanned zou willen spelen? Ik ben er gewoon heel erg benieuwd naar.
Heb net de eerste laag primer erop gespoten. Een ding weet ik al wel: die trendy color spuitbussen, spuiten echt niet fijn.
Ik heb de laatste tijd heel veel Motip (blank) gespoten. Dat spuit wel best fijn.
Maar bij de kleurlaag zou ik vinden dat het minder kritisch is dan bij de blanke finish. Bij voorkeur zou ik zorgen (met dank aan Barno) dat de onderlaag zo strak mogelijk is. Dan is alles wat daar overheen komt in principe ook strak, wat schuurwerk daargelaten.
Mij zou jouw project echt iets lijken om blank af te lakken.
Of mischien te olieën: maar daar heb ik geen praktijkervaring in.
Normaal lak ik ook alleen blank, ik gebruik daar altijd de spuitbussen van guitarsupplies voor. Die spuiten heel erg fijn. Bij deze spuitbussen lijkt het of er heel veel lak uit komt, maar als je dan kijkt wat je spuit kom je erachter dat er toch eigenlijk heel weinig uitkomt. 't werkt op zich wel, maar het is wel even wennen.
Net de eerste kleurlaag gespoten. De beigetint lijkt nu vrij licht, maar dat kan komen omdat er pas 1 laag op zit.
Natuurlijk komt er uiteindelijk nog blanke lak overheen, waardoor ie toch niet iets vergeeld.
Ik kon het niet laten om alvast even een foto te maken. Het lakken is nog lang niet klaar, maar hij ziet er nu al fantastisch uit:
http://home.planet.nl/~west3279/Fann.../Kleurlaag.jpg
Normaal ben ik van mening dat blanke lak voldoende is om een bas mooi te maken (er is genoeg mooi hout te koop). Enige uitzondering op die regel is olympic white/vintage white.
Het kan aan de kleurinstellingen van mijn beeldscherm liggen, maar in het echt is ie net heeeeel iets geler
Die is echt prachtig! :eek:
En ik vind dat je helemaal gelijk hebt, blanke lak of vintage/olympic white staat toch altijd wel echt heel mooi ( of een mooie sunburst uiteraard )
ziet nu al strak uit, dat belooft als ie af gaat zijn.
man, ik krijg een GAS-aanval. prachtige bas,
Even geen updates, omdat de lak moet drogen. Maar nog even iets waar jullie mss mee kunnen helpen.
Ik ben nog op zoek naar mooie knopjes.
De dingwall super J, heeft dit soort knopjes:
http://www.bestbassgear.com/images/o...astic_tall.jpg
Zijn op zich best leuk, alleen ze zijn niet te krijgen voor een stacket pot.
Ik denk dat ik toch gewoon voor dome-knobs moet gaan. Wel in het zwart, want chrome vind ik er niet mooi uitzien.
Betere ideeen zijn welkom