Oorspronkelijk geplaatst door dml
Pitchblack in de praktijk
Gisterenmiddag door de pakketdienst bezorgd, vanaf MusicStore. Spitzenklasse!! En gisterenavond gelijk ermee opgetreden. Begin van de avond was het nog vrij licht, de Pitchblack bleek prima af te lezen en 's avonds natuurlijk helemaal. Zeker, de DT-10 is duidelijker maar het niet af kunnen lezen van de Pitchblack, zoals enkele voorgangers claimden, daarin kan ik niet meegaan. Natuurlijk, als je toevallig naar de zon toe staat te spelen, dan kan ik me voorstellen dat de duidelijkheid te wensen over laat.
De Pitchblack met aan beide zijden een haakse Neutrik plug is overigens breder dan een DT-10. True Bypass wordt geregeld middels een relais, dus geen 3PDT-switch o.i.d. De footswitch zelf is hetzelfde als in de DT-10, dus het metalen deel drukt op een veer en die veer drukt weer op een microswitch. De bodemplaat van de Pitchblack is van plastic en de schroefjes waarmee de bodemplaat aan het pedaal is bevestigd, zitten ietwat verzonken. Daardoor is het niet mogelijk het pedaal m.b.v. fietskettingschakels aan je board te bevestigen.
Het stemdisplay, die dus aangeeft of en hoeveel je out of tune bent, "verloopt" ook zoals een DT-10. Dus de ledjes "vloeien" aan en uit. Als extraatje vind je onder dit display ook nog twee driehoekjes, aan beide zijden eentje. Deze verlichte driehoekjes zijn ook te vinden op bijv. de Boss TU-12 en ook op de TU-2, dus deze geven ook nog extra aan dat je in tune bent. Daarmee wordt de "onduidelijkheid" van het display ook weer een beetje gecompenseerd. Overigens heeft de DT-10 deze driehoekjes niet. Al met al een prima tuner.