een heel stuk dikker dus dan een gibson 335, denk het niet, soit Luke meet wel es op zijn tijd :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus
Printable View
een heel stuk dikker dus dan een gibson 335, denk het niet, soit Luke meet wel es op zijn tijd :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus
Ze zijn idd. erg dun.
Denk dat L. zijn vergelijking misschien net iets dikker dan een SG wel staat.
Ze zijn echt dun.
Very thin. :D
sj*s*s, jij gelooft ook niet veel he? :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Je geloof ook al niet dat een blokje hout achter een Floyd trem voor meer sustain kan zorgen en dat Celestion Alnico Blue speakers echt véél beter klinken dan Wharfdales.
Nu geloof je ook al niet dat andere pups voor een behoorlijke verbetering zouden kunnen zorgen... :)
waarschijnlijk geloof je ook niet in de opkomst van het broekaseffect en de stijging van de zeespiegel...
Wat je ook eens zou kunnen proberen is de tonepot van je gitaar lossolderen en dan eens kijken of dat verbetering geeft.
Ik heb wel eens gehad er iets niet goed was met de tonepot/toneregeling en toen kreeg ik ook zo'n neuzig geluid.
Ik heb toen de de tonepot losgesoldeerd en toen had ik weer meer hoog en meer power.
Eigelijk heb ik op bijna al m'n gitaren de tonepot losgesoldeerd.
Ik gebruik ze toch nooit en wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan tijdens optredens...
Bovendien is het beter om je basisgeluid goed af te stellen en dus beter om de (actieve) toneregeling te gebruiken op je amp i.p.v. de toneregeling op je gitaar.
Ik heb actieve toonregeling op mijn gitaar. :cooler:
Dankjewel voor de info, en nee ik geloof niet veel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerome
Omg na de modificatie bevalt deze gitaar echt heel erg. Ik heb gisteren een paar Epi dots bespeeld, maar die halen het niet bij deze gitaar. Wat een beest!
Je kunt op deze (fisheye) foto's hoe de mod is gedaan (brugpu)
http://i58.photobucket.com/albums/g2...on/Foto150.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g2...on/Foto151.jpg
Niet echt duidelijk ofzo.....:D WTF heb je nou gedaan?
ja precies, vertel..
zonder hakken/breken/zagen? :eek:
ik denk dat ie een stukje aan de ene kant heeft weg gehaald met een klein freesje oid, en aande andere kant erbij gelijmd heeft.
Maar Luke, je moet ECHT eens betere foto's (leren) maken. deze webcamshot is hopeloos.
Ja gotver. Ik vertel het dan nu wel.
Het ding is: het brugelement zat dus te ver naar voren, waardoor het brug geluid net iets anders reageerde. M'n pa zei: 'Speel d'r nou maar eerst een week op, en dan zien we wel verder. Als het niet bevalt verkoop je hem gewoon weer.' Maar hij wilde hem dus liever niet verbouwen.
Maar met de minuut dat ik er op speelde ergerde ik me er steeds meer aan, dus heb ik het toch doorgezet dat ik hem wilde verbouwen.
Aangezien mijn vader niet zo houd van frezen en hakken in gitaren, heeft hij een makkelijker-origineel-te-maken-zonder-hakken-frezen-en-andere-ongein-manier gevonden. We hebben het element helemaal afgevlakt. Dat wil zeggen, pole pieces onderaan afgezaagd en die 'ophang-oortjes' er af, zodat er dus geen dingen meer uitstaken, waardoor het element voor een klein stukje op de body kan liggen.
Vervolgens het element vast gekit (omdat er geen ophang dingen meer zitten) in de pu-ring. En dat in z'n geheel 1,3 cm naar achteren geplaatst (dat kan nu dus omdat er geen haken en ogen meer aan het element zitten).
Afdek-plaatje over de ruimte die dan bloot komt te liggen zoals je bij de vorige foto's een beetje kunt zien, en spelen!
Omg ik ben zo blij!
Hoop dat 't verhaaltje een beetje duidelijk is :satisfie: