nu snap ik het:D.
sjongejonge..ik leer hier een hoop!. :cooler:
Printable View
nu snap ik het:D.
sjongejonge..ik leer hier een hoop!. :cooler:
Ponq:
ik heb nog steeds de logica niet om aan de hand van dat schema hier op de vorige pagina, de positie te bepalen op mijn gaatjesbord-layout.
:???:
Das toch niet moeilijk. Beschouw het als een puzzeltje. Je probeert de onderdelen te plaatsen (met een of ander programma) op een manier dat ze fysiek passen. Dan zorg je dat de verbindingen kloppen zoals op het schema. Dan post je het hier (lachen we je uit :D) en verbeteren we je fouten.
haha:D.
ik ben al iets verder.
eens kijken of ik het met paint kan betekenen en kan beschrijven,
ehm..
hoe zet ik hier plaatjes neer eigenlijk?
ik heb nog nooit een foto/bestand gepost :sssh:
bestand ergens uploaden (ik gebruik www.imageshack.us. Na uploaden onderste link op de pagina selecteren en kopieeren).
dan hier posten met [img ]url[/img ] (zonder de extra spaties).
[IMG]http://img294.imageshack.us/img294/4...edingi4.th.jpg[/IMG]
wat ik me dus bedacht.
het rood gekleurde heeft een contact punt nodig ( op het printplaatje dus onderste "balk" genaamd H
waaronder de C3 ook opzit. en de diodes.
voor die weerstanden moet er ook een plekje zijn, ik dacht zelf aan om nodig ergens een onderbroken punt te zetten.
en die drie zwarte lijntjes =
1 draadje naar de vol potmeter
1 draadje is voor de aarde
1 draadje moet op het print plaatje.
degene die dit wil begrijpen moet het mufffuzz schema er even bij hebben.
Ponq of valoosj.... heb ik zo een BEETJE gelijk:O?
Thnx
Ik zou je nu eigenlijk eens willen aanraden om eens te kijken naar een schema waarvoor je ook de layout hebt. Dan begrijp je standaar zaken die in elke layout terugkomen. Normaal gezien zet je ergens op je layout een stuk voor de aarde, met daarop vele contactpunten. Vaak komen de potmeters daar ook aan te hangen. Die lug van de potmeter die aan een capacitor hangt, zorg dat daar een gaatje voor vrijblijft.
Hier is bv een schema waar ik gisteren de layout voor gemaakt heb. Wel zonder pots, maar gebruik de schakelaar als referentie voor de tonepot. Zelfde manier van werken. Enkel het stuk rechts van de zwarte hoekige lijn staat op het schema omdat dit een add on board is. De verbindingen waar dit kleine bord dus naartoe gaat staan naast de layout. Niets van aantrekken dus.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...chobasemod.pnghttp://i69.photobucket.com/albums/i4...oBaseaddon.gif
hm ik vat 'm niet helemaal.
maar als het goed is.. gaan al mijn aardes die de mufffuzz al heeft naar de input(of output).
ik ben ook echt een beginner met het lezen van schema's.
na heel lang kijken heb ik klein beetje het zicht op hoe dat schema op het stripboard zit.
maar dan ook echt maar een klein beetje.
Bekijk mijn schema en layout dan even, en probeer te achterhalen hoe dat in mekaar zit? Dan zal er wel wat duidelijk worden.
Post daarna eens jouw layout voor de muff fuzz of wat het juist is. Dan kunnen we eens kijken waar je probleem zit. Welk programma gebruik je trouwens om de layout te maken? Eagle? Diy layout creator?