het begin ziet er al goed uit, zo een mal is ook wel handig
Printable View
het begin ziet er al goed uit, zo een mal is ook wel handig
je zou met dat stuk essen ook eens een guttlin met soundchambers kunnen proberen.
zien of je dan verschil merkt ten opzichte van de andere gebouwde
Essen ? Iets met drie single coils ? Een combinatie die goed schijnt te werken :) RoadKing of zoiets :D of SwampKing :D
@kakihara: die essen zal idd iets stratachtigs worden maar dan met slechts 2 scoils
vraagje ivm de mahonie/maple guttlin tux: ik heb de top en body klaar: lijm ik de top eerst en dan pas de binding frezen en beginnen met carven of is het beter dit eerst te doen vooraleer te lijmen?
Ik denk dat het makkelijker is eerst de top te lijmen en vervolgens te carven : ik meen te herinneren dat Branko met zijn PRS het omgekeerd had gedaan en daarna op wat ongemakjes botste bij het lijmen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Ah, dan ga ik nog eens snuisteren in branko zijn topic, thxCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
switch en knoppen cavities gefreesd, freehand. 't zou nog iets strakker moeten aan de randen maar voorlopig niet het juiste materiaal voorhanden.
Het stuk hout dat ik heb laten staan in de controle cavity: omdat ik tijdens het frezen dacht: voor alle zekerheid wat vlees laten staan voor de tailpiece stud, al zal dat met zo'n dikke top waarschijnlijk niet nodig zijn.
De body moet overigens nog iets strakker worden bijgefreesd, heb me toch maar zo'n bitje met bovengeleider besteld.
http://i158.photobucket.com/albums/t...esgefreesd.jpg
ziet er mooi uit, prachtig vloeiende vorm
Is die control cavity route freehand gefreesd? Ziet er template-strak uit. Respect.
ja, da's het voordeel van het nadeel dat ik tot nu toe eigenlijk nooit met templates kon werken wegens geen juiste bitjes: door zoveel te freehand te frezen langs lijntjes ga ik het steeds beter kunnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Maar voor echt retestrak ga ik in de toekomst toch werken met templates, want nu is het toch altijd hart vasthouden als ik aan het frezen ben ... :)