http://img139.imageshack.us/img139/3079/sdafqt1.jpg
tussen die gele pijlen moet een cap zitten met een waarde tussen de 500 en 550pF
Printable View
http://img139.imageshack.us/img139/3079/sdafqt1.jpg
tussen die gele pijlen moet een cap zitten met een waarde tussen de 500 en 550pF
Dat is een 2de bright cap van je bright kanaal.
"mix-cap": meer midhoog en hoog op linker-kanaal, wat meer crunch ook, rechter-kanaal wordt wat dofferCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM
"bright"-cap: geeft vooral op lagere volume-standen v/h linker kanaal meer helderheid
Zo'n JTM45 zonder "mix-cap" en "bright-cap" is 'n PA model, alléén 'n "mix-cap" is 'n BASS model, beide caps: LEAD model.
Verschil tussen die twee waardes is niet of nauwelijks waarneembaar.Citaat:
(in a few words: waste of time and money :) )
haha oke :p achja.. ik zie straks wel hoe die klinkt :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
De man met ervaring heeft weer gesproken :P
Maar volgens mij zat ik er wel xicht in de buurt met mijn beschrijvingen.
Het heeft mij iig aangezet om bij verelec nog wat verschillende soorten en maten kondensatoren en elco's en weerstanden te gaan bestellen om mijn Custom Valve junior te tweaken.
Wel hetzelfde merk gebruiken dan :)Citaat:
Ik heb ook wat veranderingen geprobeerd, bright caps erop/eraf/andere waarde, die 56K slope resistor met 250pF cap verwisseld voor 33K en 500pF (ook bekend als jimi hendrix mod), de one wire mod (gainstages serieel achter elkaar) maar vind alles zoals het origineel is toch wel het lekkerst klinken.
Ik heb wel een setje nieuwe caps besteld bij Chris maar verwacht er geen dag en nacht verschil tussen maar meer wat nuances, ik zie het wel. Wel de beste service die ik ooit heb meegemaakt!
Een mooie output trafo staat ook nog op het verlanglijstje en een paar alnico speakers. Beiden zullen voor een groter verschil zorgen dan wat condensators neem ik aan maar kosten ook wat meer.
:o:o:o !!! ik heb vandaag de master volume verwijderd en de elco's op de print vervangen voor SPrague Atom. Ook heb ik de caps vervangen voor silver micas met de orginele waardes van de marshall jtm45 1966..
Maar het is best een grote verandering in de sound :o ben er echt verbaast over.. Geen flubberig laag ofzo echt lekker strak zo als het hoort. Ik heb hem erg heet gebiast.. 1 eindbuis is 44,8mA en de andere 42mA op 417volt
Ben erg blij met de amp zo
Doe er voorlopig niets aan !!
DIe SPrague Atom caps zijn een stuk groter ook als die Holy grail caps van ceriatone