-
Als alle effecten TB zijn, zou het bromprobleem dus niet in de printjes liggen. De wah lijkt em een kandidaat, die veroorzaken zowieso al vaak brom als ze dicht bij een voeding staan, en als je de massa hebt onderbroken zou het best wel eens iets met die wah kunnen zijn.
-
thnx voor de suggestie.
Alles is inderdaad TB behalve de Wah, wellicht maak ik hem straks ook wel even TB met de onderdelen van de stukke phaser en zal meteen de behuizing eens deugdelijk aarden. Kijken of dat wat uitmaakt.
-
Mag ik trouwens nog even zeggen dat ik dit een van de coolste projecten van gitaarnet vind!!!!:cooler:
IK heb een absolute haat/liefde verhouding met mijn pedalboard. Te veel snoeren, te veel onhandigheid, te vieze velcro etc. Zoiets als dit lijkt me echt ideaal!
-
Hoe heb je die Fuzzen aangesloten?
True bypass kan je op 2 manieren doen, en volgens mij heb jij de foute manier gebruikt. Als je zorgt dat de input van je printje geaard is, dan is de brom weg tijdens bypass. Als je die niet aard heb je vaak last van brom. Zeker bij fuzz.
Doe het eens zo als je dat nog niet gedaan hebt.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...itchWiring.gif
-
Het zit nu zoals de bouwtekening:
http://www.musikding.de/images/produ.../derbender.gif
Dus wezenlijk anders, ik ga het eens proberen zoals jij 't voorstelt.
EDIT: jouw schema gaat dat uit van een positieve of negatieve spanning? De fuzz die ik heb heeft een negatieve, dus de plus ligt aan massa.
-
Goh, positive ground ben ik niet zo goed mee. Maar ik veronderstel dat die nu al een aparte aarding heeft tov de andere pedalen. Dus wat nu je aarding is voor die pedaal gewoon gebruiken. Ik denk (hoop) dat het niet uitmaakt. Aarding is aarding, of je nu een positieve of negatieve aarding gebruikt. Het zou hetzelfde moeten zijn.
Quote me hier nu niet op, gewoon proberen. Ik heb deze tip van Ponq gekregen en ik bedraad nu standaar mn pedalen zo. Phasers kunnen soms ook nog 'doorklinken' in bypass. Op deze manier van bedraden dus niet meer.
EDIT; ik realiseer me ook net dat jij een volledig metalen behuizing hebt, en daarin positive en negative ground dooreen. Je pots en switch van de Fuzz kan je mss best afschermen, want de aarding zou daar wel eens kunnen foutlopen. Dit is maar een idee, ik ben er niet zeker van dat het uitmaakt. Probeer alvast eerst je switch anders te bedraden. Goed mogelijk dat het dan opgelost is.
-
Toch denk ik niet dat het de Fuzz is, want als ik de power van de Fuzz afhaal en in bypass zet dan doet ie niet meer mee, maar de brom is er nog steeds.
Stappenplan:
1. de Wah TB maken en de behuizing goed aarden
2. de compressor bedrading eens goed nalopen
3. de Fuzz TB anders bedraden
4. de pots e.d. isoleren tov de behuizing.
-
Probeer het eens met al je drive pedalen. Je kan natuurlijk snel vinden waar de fout is door elke pedaal apart een keer van de stroom te halen. Met wat geluk vind je zo de dader.
-
Troubleshoot update:
Wah TB gemaakt => nog steeds brom
Compressor uit de loop gehaald => nog steeds brom
Fuzz powerloos => nog steeds brom
A/B switch ge-bypassed => nog steeds brom
Treble booster nog niet gecheckt
H20 en Cleanbooster zitten in de FXloop, de amp footswitches voeren geen signaal, dus daar kan het niet aan liggen.
Nu valt het me op dat als de behuizing normaal staat, dus knoppen naar boven, de brom harder klinkt dan met de knoppen naar de grond????? Lijkt haast of de behuizing als een antenne werkt oid. Iemand een idee??
-