Als er nou wat meer scheurtjes inzaten past het inderdaad mooi bij de lightning finish. Maarre, puik werk! Vind hem erg mooi zo. Ook het ontbreken van inlays vind ik zeker geen minpunt, pluspunt zelfs! :)
Printable View
Als er nou wat meer scheurtjes inzaten past het inderdaad mooi bij de lightning finish. Maarre, puik werk! Vind hem erg mooi zo. Ook het ontbreken van inlays vind ik zeker geen minpunt, pluspunt zelfs! :)
pfoeee.. ben hier nu de elektronica aant aansluiten.. heb een diagram van seymour duncan erbij, heb zelf Dimarzio elementjes.. wel zwaar genaaid.. heb hem nu 2x opnieuw aangesloten.. maar hij blijjfftttt maar zoemen zonder degelijke toon... :???: zelf zou ik denken aan de aarding, terwijl die toch goed zit... Heel vreemd allemaal, misschien kunnen jullie me eventjes wat advies geven.. dan ga ik er nu weer mee kappen, ben er nu 4 uur mee bezig geweest, genoeg dus.
nja, iedere fout valt te verbeteren:) zeker dit (gelukkig)
btw, deze diagram heb ik gebruikt:
http://www.seymourduncan.com/support...ic=2h_1v_2t_3w
Ik hoor het wel,
Greetz Wieger
Fuck,
Zie hier zojuist dat er ook een grijs draadje was.. kben wel wat grijs tegen gekomen in de bedrading.. maar dat was gewoon open en bloot draad.. zonder rubber omranding, dat lijkt me dat dat het ook niet is.. aangezien het nergens tegen aan mag komen.. of heb ik dat nu fout... damn.. schiet spontaan in de stress xD
Seymour Duncan en DiMarzio gebruiken wel dezelfde kleuren draadjes (zwart, wit, rood en groen) maar ze hebben NIET dezelfde betekenis!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door }{Metalmaster}{
DiMarzio:
Zwart is massa
Wit is Signaal,
Groen en rood samen binden.
Seymour Duncan:
Zwart is signaal
Groen is massa
Rood en wit samen
Kale draad is massa
Eigenlijk zit dus bij het "verkeerde" schema dan alleen de rooie draad op de juiste plek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Damn, Dankje voor deze uber handige info :D!!!!
Ga ik zo mooi weer de soldeerbout aansluiten :dance:
Hardstikke bedankt,
Wel verwarrend moet ik zeggen hoor =p
Greetz Wieger!
Heuj,
elektronica is aangesloten.. Ik krijg geluid, alleen er blijft gewoon een GIGANTISCHE brom in zitten. Al raak het klepje van de input aan, is de brom al stukke minder, maar is hij er nogsteeds. Iemand enig idee? Ik blijf toch aan de aarding denken... terwijl toch alles loopt zoals het zou moeten lopen.. Alles doet het ook gewoon, alles.. alleen die gigantische brom is het hem. het is GEEN ruis van de gain
Greetz Wieger
De Dimarzio 4 conductor pickup instructions die hier naast me ligt zegt het volgende:
Standard wiring:
Connect Black And White together, red is hot, green and bare are ground.
Dus: zwart wit aanelkaar, rood signaal, en groen en mantel aan aarde.
Hey, mijn lijstje komt zo van de DiMarzio site af en die zegt wat andersCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K
EDIT: ik snap het al, R(+)Z(-)W(+)G(-) is jouw schema en mijn schema is W(+)G(-)R(+)Z(-) is hetzelfde, maar met de andere spoel als eerste.
het lijkt erop dat je aarde niet goed is. controlleer de aardes op je pots, en of de aardes naar de brug toegaan, en of je geen aardlek hebt (waar je signaal per ongeluk de aarde aanraakt)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K
Dankje =)
maar vreemd genoeg merk ik nu opnieuw nog geen verschil... Nogsteeds een grote brom, terwijl alle aarding goed zou moeten zitten... zeer vreemd...
weetje wat, ik zou nog eens naar fred toegaan.. eigenlijk voor dit.. ik wacht gewoon wel totdat hij weer terug in NL is, en dan ga ik wel met de Explorer naar hem toe.
Laters
WTF!
Ik zat zo aan het rode signaal draadje van de bridge pickup.. hij haperde.. vervolgens schoot hij los, soldeerde ik hem opnieuw.. nu doet dat element het helemaal niet meer :nervous:
het is hopelijk niet mogelijk dat een element kan doorbranden van de hitte van een soleerbout.......???
btw, heb alles opnieuw gesoldeerd.. nogsteeds doet de bridge pickup het niet en bromt hij nogsteeds.
ik hoop niet datk mn element tot gecremeerd kan benoemen... want goedkoop zijn ze niet. Eigenlijk lijkt het me niet bepaald mogelijk qua doorbranden.. aangezien een element praktisch alleen maar uit een spoel, magneetjes en wat plastic en metaal bestaat... vreemd hoor.
Greetz Wieger