Wat zit er scheef? Ik zie het even niet, en/of ik kijk verkeerd.
Edit: o, ik zie het al....aan de hoge e kant een kiertje?
Ik dacht in eerste instantie dat het een nulfret was :D
Printable View
Wat zit er scheef? Ik zie het even niet, en/of ik kijk verkeerd.
Edit: o, ik zie het al....aan de hoge e kant een kiertje?
Ik dacht in eerste instantie dat het een nulfret was :D
Dat, en hij staat een fractie teveel naar de lage e kant, Nog net niet genoeg om echt problemen door te krijgen, maar netjes is het allerminst.
Ik heb best wat Warmoth strat spul gezien en dit nog nooit meegemaakt. Waarom heb je 'm niet terug gestuurd?
Had ik wellicht ook moeten doen. Maar dan was er wel weer maanden overheen gegaan. Ik ben dan zo'n eigenwijze donder die het er maar mee doet en het werkbaar probeert te maken.:soinnocent:
Heb je geen intonatie problemen?
Nee, niet echt eigenlijk. De G snaar is altijd al een beetje geven en nemen en de rest gaat prima. Welicht dat de frees wat te ver is doorgeschoten, maar dat de topkam nog redelijk recht staat, maar dat daarom dat kiertje te zien is. Dat teveel naar de lage e kant is ook echt maar een fractie, bijna te verwaarlozen. Maar wel genoeg om 'm eigenlijk terug te sturen. Maar ja, daar is het nu wel een beetje te laat voor na anderhalf jaar denk ik. Ik blijf het alleen een beetje behelpen vinden wat betreft het afstellen van de Floyd. Maar da's ook omdat ik elk vals snaartje dan ook meteen hoor en de hele tijd bezig ben met het draaien aan de finetuners. Maar dat heeft verder niks met de topkam te maken, da's echt de Floyd en mijn tik.
Die G-snaar is op iedere gitaar een probleem.
Daarom. Ik moet wel zeggen, zo'n Evertune brug lijkt me wel wat.:D Maar duur en een hoop hakwerk in je gitaar. Heb er wel 's aan gedacht m'n SG aan op te offeren, maar dat hakwerk houdt me tegen.
Herken ik wel. Ik had ooit een strat hals bij Musikraft besteld, ongefinished. Zelf mooi gestained en gefinished met tru-oil. Alles goed en wel, tijdje op gespeeld. Na een poosje vond ik de hals iets te rond staan naar mijn smaak. Dacht even een klein draaitje geven aan de trussrod. Bleek die hals met geen mogelijkheid rechter te krijgen. Trussrod zat op een gegeven moment aan einde bereik van schroefdraad. Hals nog te rond. Ik las er destijds enkele meldingen meer over op internetfora, mogelijk verkeerde trussrods gebruikt een tijdje bij Musikraft. Ging ik het melden bij Musikraft, was de mededeling dat garantie vervallen was omdat ik een unfinished neck had besteld en zelf gefinished/ge-oiled. Enige optie wat ze aanboden was dan retourneren naar USA en dan aan hun beoordeling overlaten. Uiteindelijk heb ik daar vanaf gezien, weer verzendkosten, weken wachten, onzekere uitkomst van hun beoordeling, etc.
Ik heb mijn verlies gepakt. Hals staat nu te verstoffen in een hoekje. Mooi ding hoor, met o.a. echte clay dots als optie. Maar waardeloos brandhout. Ooit nog een bouwer naar laten kijken, heeft daar paar dagen in een soort klem met warmtelampen etc. gestaan. Uiteindelijk zonder resultaat.
Nooit dit soort problemen met een HB gitaar gehad.