Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
het werkte fantastisch voor die kleine dingen... en ik ben nog steeds een hele grote fan van dat soort oplossingen. het zal alleen niet mn roadster vervangen :)
Printable View
Citaat:
het werkte fantastisch voor die kleine dingen... en ik ben nog steeds een hele grote fan van dat soort oplossingen. het zal alleen niet mn roadster vervangen :)
dacht al :S
maarja, hjet is leuk spul voor thuis, heb er al jaren plezier mee :D
Eindelijk!!! Ik ben zo goed als klaar met mijn pedalboard.
En na al het moois hier op deze pagina's kan nu ook mijn plankje ertussen :)
http://img116.imageshack.us/img116/8...oard001eb4.jpg
enige wat nog mist: in ear
profi(ciat) nocki!! ziet er top uit, en werkt vast prettig!! :)
+1! Ziet er erg mooi uit Nocki. Veel speelplezier ermee.
Hoi bedankt voor de reacties. het werkt idd heel handig en makkelijk. alles in 1 koffer heeft altijd mijn voorkeur gehad... nu nog een steekkarretje :)
in-ear is overkill aangezien ik dit niet voor normale optredens ga gebruiken maar voor de kleine dingetjes..
en dan nog. ik ben maar een prutser. in ear is voor de goede gitaristen die 5x per week op de planken staan...
Doe jezelf en je apparatuur een plezier en doe dan ook ff twee sjorbandjes bij die steekkar. Ik heb al eens een versterker achterover zien flikkeren omdat het steekkarretje op m'n hak bleef hangen. Ik word nog regelmatig zwetend wakker van dat rinkelende geluid van de buizen... :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Vreselijk he? Ik had een keer een optreden in een smoorhete kelder. Na afloop was de drummer zo slim om zonder de versterker af te laten koelen ermee naar buiten te lopen (het was toen 8 graden aan het vriezen)...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
PATS PATS PATS, en daar gingen m'n buizen...
mm, idd niet zo'n fantastisch plan ...
Springen ze dan echt stuk of gaan ze gewoon intern kapot ???
het glas klapt dan
test maar eens:
glas in de oven douwen voor een tijdje
dan in 1x in de vriezer
http://members.home.nl/d.a.kuipers/p...t_up_board.jpg
Dit is mijn plan voor mijn nieuwe board. George L's komen eraan.
dna gf=gainfXXker
dna pf=purple fase
dna vt=virtual tube
Onderaan zijn reserves, waarbij de ds-1 een keeley modificatie heeft. Eigenlijk zou ik alle pedalen wel willen gebruiken, maar dat wordt iets teveel van het goede.
Graag reacties op volgorde en idee.
Ik zou de tuner vooraan doen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
de fuzz factory blieft geen gebufferde pedalen voor zich...
Gave pedalen? Ben benieuwd naar je foto's... Jammer van die De7 verder erg gave pedalen...
Dit heb ik nooit begrepen, waarom een bepaald soort pedaal geen gebufferd pedaal blieft. Dan zou je bijv. bij bepaalde pedalen ook nooit een line selector ervoor kunnen zetten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
wáárom weten de technische mannen wel, denk ik. Dát het zo is, is duidelijk: de ff klinkt opeens dof en muddy, verliest alle agressie en frisheid. Dus ja...
Het heeft volgens mij met een directe verbinding te maken. Een echte fuzz werkt pas goed bij een directe verbinding tussen gitaar en fuzz... als er wat tussenzit is die verbinding er niet!
ik wil loop b gebruiken voor de solo's: de fuzz,de dna gf en de de-7 voor een evt. delay erbij. Loop a zal vrijwel altijd aan staan, voor crunch en drive voor slag partijen. Ik gebruik de mm er vaak bij de cleanere en crunchparts. Door de loop kan ik 1 in keer schakelen loop a bijpassen en naar solo geluiden schakelen, zonder tapdansen.
update wat betreft mijn board(tje).
ik wilde m'n CE-1 vervangen voor een kleiner alternatief..dat is een CE-2 geworden :)
Volgende stap is om er nog een EB volume pedaal tussen te proppen :p
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedaltrain2.jpg
Mooi board man! Klein maar veelzijdig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savecracker85
Prachtig board savecracker85! Helemaal mijn smaak... een CE-2 wil ik ook nog eens en dat oranje pedaal heb ik net bij Speeddemon besteld :) Hoe bevalt de Fuzzwork Orange?
Zou ik mogen weten wat voor versterker en gita(a)r(en) je gebruikt?
thnx :) ..Fuzzwork Orange bevalt prima, ik had ooit een Big Muff maar dat was iets "too much".. Bij flink wat fuzz werd alles dan een grote sompige brei.. Bij de FuzzworkOrange kan je met alles op max nog gewoon een solo spelen waar je ook hoort wat je speelt.. Verder is hij divers in te stellen van lichte overdrive tot hendrix-achtige fuzz... Ik gebruik hem zelf voornamelijk bij solo's als ik echt moet scheuren en de maxon OD niet genoeg is..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Verder speel ik over een Fender Hot Rod Deluxe(soms een Twin Reverb), mn "hoofd" gitaar is een Fender USA strat met SD lil' 59 als brug pickup..En gebruik daarnaast nog wel eens mn ES en les paul..
Euh... geldt dat ook voor een Pro Co Rat btw? :oCitaat:
Nog nooit van gehoord, iemand die het verschijnsel wil verklaren?Citaat:
vet board gek!, op zoiest doel ik dus ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuitarMaster
is die mxr dyna comp een beetje wat? zorgt ie voor meer sustain, smooth sound?
Ik heb het ook maar gehoord dat veel fuzzen delen van hun karakter verliezen als ze niet vooraan in de keten staan :) Binnenkort krijg ik er één, dan kom ik er misschien achter...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Een Proco Rat is niet echt een 100% fuzz, dus het lijkt me stug dat het ook hiervoor geldt! Gaaf pedaal wel...
@ Savecracker85,
Hoe bevalt de Fuzzwork met de Les Paul?
@ Ventje,
Zo'n Dynacomp is een top compressor, niet echt transparant maar het heeft wel karakter!
Ik had een klein vraagje over een tuner i.c.m. een splitter box(A/B Box).
Ik krijg dus binnekort de pedal tuner van planet waves)eindelijk een pedaltuner), maar nu is eht toch het best om je tuner helemaal vooraan in je keten te plaatsen?
Nu was mijn idee om een signaal splitter te maken, met 1 ingang en twee uitgangen.
1 uitgang voor de tuner, en 1 uitgang voor mijn pedalen. Maar kun je een tuner pedaal wel alleen met de ouput aansluiten? Werkt het pedaal dan wel gewoon?
En kan ik hiervoor zo'n A-B Box voor gebruiken: http://smallbox.zeonhost.com/projects/abbox/
Misschien een beetje een domme vraag, maar toch.
Ik heb hier ook extra geen andere topic voor geopend!
Groeten Tim
Ik snap niet helemaal waarom dat je de tuner wil laten splitten van de rest. Je kan 'm toch gewoon vooraan de keten zetten? Dat scheelt je weer een pedaal op je bord en geen signaalverlies.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
En A-B box isnaar mijn weten een pedaal om te kunnen switchen tussen twee versterkers, maar iedereen mag me verbeteren als ik het fout heb. Als je dan toch persé de zooi wil splitten is een Boss LS-2 Line Selector meer wat je zoekt denk ik.
sommige tuners zijn niet true bypass
a/b box leent zicht er geod voor hoor :)
Ah, oke, dat van de A/B box durfde ik m'n hand ook al niet voor in het vuur te steken :)
De pedal tuner van Planet Waves is wel true bypass btw. Daarom zie ik het nut van het splitten niet helemaal in. En ik weet niet of je met deze tuner ook stil kan tunen, maar mocht dat kunnen dan kun je 'm ook nog eens mooi als mute gebruiken. Zo doe ik dat ook met m'n Boss TU-2. Handig als je van gitaar wil wisselen.
Citaat:
Ik weet niet of de planet waves tuner treu bypass is, maar het is voor mij makkelijk plaatsen op mijn board. Andersz zit ik te kloten met andere pedalen.
Dus ab box gebruiken veroorzaakt geen problemen?
Aldus de site van Planet Waves :)Citaat:
The Planet Waves Pedal Tuner offers professional features at a competitive price. A rugged, die-cast body with hard black chrome finish houses the tuner, which features a true hard bypass that preserves players' tone when the pedal is not in use. The Pedal Tuner retails for $119.99.
de ct04 is true bypass
Een a/b box is een goede oplossing om je tuner uit je keten te halen, beter dan een Boss Lineselector zelfs. Die Lineselector zuigt alleen maar tone en is velen malen duurder dan een simpele A/B box..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Hij is wel duurder, absoluut, maar dat ie tone zuigt, die ervaring heb ik absoluut niet. Je kan zelfs je signaal boosten op dat ding, dus het zal wel wat meevallen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
ik gebruik mn 5150combo als pedalboard :p
http://i99.photobucket.com/albums/l3...b/24c642b8.jpg
maar ff serieus, ik moet er ook es eentje gaan bouwen, t probleem is dat ik t leuk vind om dingen in oude computervoedingen enzo te bouwen en die nogal rare en hoge formaten hebben :S
WTF voor vage effecten heb je daar allemaal man!? Het ziet er iig wel duchtig uit. :cooler:
hehe wat zelfbouw, feedbackloop, wat rare fuzzjes enzo ;)