Maak je daar niet druk over. Met een anodespanning van 9 of 12 volt wordt het ding net handwarm maar nooit heet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Printable View
Maak je daar niet druk over. Met een anodespanning van 9 of 12 volt wordt het ding net handwarm maar nooit heet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
geweldig, dan wordt het normale mousse om het buisje vast te pinnen
DH, de rondjes waar TP1, TP2, TP3, TP4 en TP9 in staat, waar gaan die naartoe? van de andere zie ik het bolletje met een ' staan, maar van deze 5 niet :chicken:
tp1 met tp2 verbonden, tp3 met tp4, tp9 open gelaten zoals ik op de foto bij DH zag.
ik sluit pedaal aan, niets. zelfs de leds gaan niet aan :sneaky:
is er ergens een faq ofzo hoe ik kan nagaan waar de fout(en) zit? slechte contacten en dergelijke opspore
met 12V erop stopt de stroom al na de diode. Ik zet mn - op de -pool van de bron, en dan krijg ik tot aan de diode 12V te lezen, aan de andere kant van de diode 0. het contact is niet slecht gesoldeerd. is de diode kapot?
zit ie verkeerd om?
hij zat verkeerd om :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JV
maar nog werkt t niet
ik kan spanning ontdekken tot in het buisje, via voetje 4 als ik juist tel, en dan gaat het naar 9, maar 9 is nergens mee verbonden.
of is dat TP9 naast de schakelaar die hiermee verbonden moet worden?
Ik heb geluid als de overdrive uitstaat, de blauwe led in de lamp blijft branden, de status led werkt ook. maar als ik de overdrive aanzet heb ik geen geluid. net alle elco's nagekeken, die zitten juist
Pen 9 van de buis moet niet worden aangesloten! (ook niet in de versie van Dirk) Er moet 12 volt over pen 4 en 5 staan om hem te laten gloeien. Pen 9 is ervoor om de gloeidraden op 6,3 Volt te laten werken. Sluit je die aan op 12V dan laat het resultaat zich raden.......
pen 9 is inderdaad niet aangesloten. de buis warmt wel op, maar ik krijg nog steeds geen geluid als ik de overdrive opzet. De elco's zijn juist gericht, 3 keer nagekeken, de IC's ook. de diode nu ook.
zijn er dingen die ik kan doen om te zoeken waar de fout zit?