omdat het gedoe van de 2N5485 vervangende Bf256c mij nu toch wel nieuwsgierig heeft gemaakt een paar 2N5485 besteld.
duurt even voordat ze er zijn, maar dan maar weer even terug naar het begin en zien wat er bij de metingen veranderd.
Printable View
omdat het gedoe van de 2N5485 vervangende Bf256c mij nu toch wel nieuwsgierig heeft gemaakt een paar 2N5485 besteld.
duurt even voordat ze er zijn, maar dan maar weer even terug naar het begin en zien wat er bij de metingen veranderd.
ik blijf daarvan genieten als je al die topics voorbij ziet komen waar we elkaar helpen, zoals nu ook die 'ik bouw een oude buizenradio om tot gitaarversterker' .
zo wil ik nog eens een gitaar een outboard, controle kastje geven, dus vanaf de switch direct naar de output en dan stukje kabel met een kastje waarin volume en tonepots komen
gewoon om bepaalde schakelingen/filters eens uit te proberen zonder steeds de slagplaat eraf te moeten halen.
Het heeft even geduurd. eerst het wachten op de 2N5485 en toen om de tijd en letterlijke ruimte om weer te experimenteren.
Alles is weer terug gebracht in de staat zoals de layout aangeeft behalve dan de BF256c op de plek van de 2N5485
meetwaarden
D =2,98v
S= 2,85v
G=0
nu met de 2N5485
D= 5,30v
S= 1,80v
G= 0
en wat blijkt, werkt geweldig, ook de level van fuzz is allemaal beter regelbaar.
wel had ik toch weer snel dat money for nothing geluid ondanks strat single coils.
ik heb toen weer de volgend suggestie geprobeerd
en het is allemaal veel bruikbaarder geworden,Citaat:
Als je vanuit het schema R12 terugbrengt naar 22K, en C7 naar 4,7nF, resulteert dat in een meer 'bruikbare'
toonregeling met (aanmerkelijk) meer hoog tot je beschikking.. (zie witte lijn)
dus wie de amber gaat maken, zorg dat je het origineel 2N5485 gebruikt!
nu komt het volgende natuurlijk, de behuizing etc. maar dat kan nog wel even duren.
wel nog even de vraag over die pinsockets, kan ik de onderdelen die er nu in zitten en goed werken daarin gewoon vast solderen of levert dit evt. problemen op?
Goed om te horen dat 't allemaal werkt nu!, maar de 'tip' om gewoon de 2N5485 te gebruiken,
was natuurlijk al een paar keer voorbijgekomen...... ;)
Ik zou trouwens niet bovenop die socket's gaan solderen, of laten klemmen of (weer) direct in PCB solderen.
je hebt gelijk dat de tip om toch voor die originele 2N5485 te gaan voorbij is gekomen.
maar dat is dan denk ik weer het eigenwijze van de nederlander die toch eerst wil horen en dan geloven dat die zogenaamde vervanger niet een echte vervanger is.
maar ik heb van dit hele traject veel opgestoken door jullie hulp. ook dat hij voor mij nu bruikbaarder is geworden door de aanpassing van de toneknop.
het vervolg zal nu zijn dat ik de drie zelfbouw projecten in de eerste instantie in een plat kunstof koffertje die ik in de kringloop gekocht heb inbouw.
ik kan dan eerst testen welke mij het meeste aanspreekt en ik zit te denken dat ik dan een combi pedaal maak waarin, en de booster en een overdrive/fuzz combineer.
Tada!, en weer een stukje huisvlijt klaar, een digitale variant van de Echoplex, uh ..., nou ja iets
Echoplex-achtig dan ... Op basis van het Digidelay project van Electric Druid, erg leuk pedaaltje
geworden, maar goed ik zit nog in de 'wittebroodsweken' van een voltooid projectje.
(Ook nog niet echt kunnen vergelijken met mijn andere delay's)
De delaytijd is maximaal 4 seconden, tap tempo functie, (fixed) trails dus gebufferde bypass,
en 2 erg gave (digitale) filters om de repeats flink te bewerken. S/N ratio is (nog) niet optimaal,
maar dat was bij de Echoplex natuurlijk ook niet echt het geval ... ;)
http://i67.tinypic.com/5xtqw8.jpg
http://i64.tinypic.com/2zr3v2g.jpg
http://i68.tinypic.com/1zq7x5k.jpg
Netjes hoor, petje af ook voor de korte draadjes :)
Is dat een MCU (PIC/AVR?) onder de sticker?
EDIT: Oh, ik zie datie ze kant en klaar verkoopt...
BTW: Die jack links bij de schakelaar kan je misschien beter iets draaien/kantelen zodat de lip niet tegen de schakelaar behuizing aankomt als je er een plug in steekt. Kan verder geen kwaad maar het kan zijn dat je plug daardoor er zwaar in/uit gaat. [2c]