Niets bijzonders (er van uitgaande dat je een versterker hebt). Ik wacht op de TC Electronic Ditto Looper die over een weekje op de markt komt.
Printable View
Niets bijzonders (er van uitgaande dat je een versterker hebt). Ik wacht op de TC Electronic Ditto Looper die over een weekje op de markt komt.
Ik lees in diverse posts dat de 1 spot een goede adapter is (1700mA). Nu gebruik ik zelf 500mA adapters wat eigenlijk ook goed werkt. Ik ben alleen wel benieuwd naar de theorie hierachter. Als ik info van mijn pedalen opzoek krijg ik bijvoorbeeld het volgende plaatje;
TC Electronic Polytune Mini 40 mA
mxr dynacomp 11mA
Maxon OD9 6mA of Boss OD-1 3.5 mA
Boss CE-2 9 mA
Boss RV-3 70 mA
Mooer Eleclady 10mA
Kun je nu 'gewoon' alle waarden optellen om vast te stellen of je adapter toereikend is? (en waarom zou je dan een voeding aanschaffen?)
Ja, dat kan.
De 1 spot is één v.d. adapters die geschikt is voor veel verschillende, en veel stroom vragende pedalen, maar ik kreeg met bepaalde (combinaties van) pedalen op een gegeven moment last van overmatige bijgeluiden.
Als je veel "exotische" pedalen wilt voeden zou ik op zoek gaan naar een echt goede voeding zoals die van Cioks, Voodoo Lab, T-Rex, Burkey, etc.
Dat is een investering, maar scheelt een hoop een ellende.
De 1spot kun je dan mooi als backup erbij houden.
Hallo.
Ik ga binnenkort een pedal board maken van een Showmaster case en dus ook met de plugs mooi achter het deurtje.
Maar wat kan ik beter doen? Een patch box op het board, dus waar ik vanuit mn laatste pedaal een patch kabel daar in plug of zou ik mischien een kabel recht vanuit de connector aan de achterkant met een plug er aan die lang genoeg is om naar de laatste te komen? zodat er minder soldeer punten zijn?
Wat dacht je van deze: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-17...ck-female.aspx
Daar heb ik ook over nagedacht en is het ook een optie. ;) maar als de keuze tussen de mogelijkheden die ik net heb opgeschreven was, welke dan?
Je hebt de connectoren, pluggen en kabels al gekocht. ;)
Een extra soldeerpunt hoeft geen bezwaar te zijn, mits goed gesoldeerd, maar toch zou ik niet voor een patchbox kiezen, want dat kost je nog meer ruimte op je board.
Als je de kabel vanaf de achterkant v.d. connector lang genoeg maakt, ben je net zo flexibel als dat je met een patchbox bent.
Ik heb nog geen pluggen en connectors gekocht gelukkig want jouw oplossing lijkt zeker de beste :P bedankt ;)
Het is niet mijn oplossing, want ik gebruik het zelf niet, maar heb anderen het zien gebruiken op dit forum.
Ik vind het handiger om gewoon een pedaal te gebruiken als "patchbox". :)
Heb hier ook een paar van die dingen liggen, ook wel handig mocht er iets niet werken ff snel te checken waar de fout zit.
Verder niet handig voor in een showmaster, zijn te lang waardoor je met je 2e rij pedalen in de knup komt te zitten.
Ik zeg gewoon enkele halen, daar een kabeltje aan solderen en gaan met die banaan, niet echt veel werk en een stuk flexibeler in opbouw.