Hoe houd die orca zich tov een goede gibson customshop LP en bv een prs custom 22?
Die dolphin is serieus sexy!
Printable View
Hoe houd die orca zich tov een goede gibson customshop LP en bv een prs custom 22?
Die dolphin is serieus sexy!
de Orca klinkt volwassener dan een gibson lp (for lack of a better word) ik vind hem prima om jazz of blues te faken of om high gain te spelen, hij past overal bij. de gibsons zijn iets meer rock en roll en klinken wat nasaler.
een custom 22 is geen goed vergelijking, die van mij klinken meer richting superstrat dan les paul, de mcarthy heeft een wat dikkere body en een wraparound en klink al meer LP achtig
Hmm, interessant. Mooie gitaren, die Hubers. Serieuze prijzen, dat wel!
ik heb die van mij 2ehands uit Duitsland, scheelt een paar duizend euro ;)
Ik zag een orca 59 tweedehands bij maxguitar staan voor €5698,-.
Dat gaat hem even niet worden denk ik :D
Iedereen trekt natuurlijk z'n eigen grens voor wat hij/zij nog redelijk vindt voor een stuk hout met wat elektronica maar 6k 2e hands is wel geld zeg....
Helemaal mee eens.
Ik meen me te herinneren dat ze wat jaren terug ook wel duur waren, maar niet zó duur.
Alhoewel de 59 orca duurder is dan de normale orca dus dat vertekent een beetje.
Beetje OT, maar ik zat net te denken, toen ik een jaar of 16-17 was, was prs het onbereikbare merk. Onbetaalbaar gewoon.
En nu is een prs financieel eigenlijk best te doen in vergelijking met zo'n huber, maar ook ten opzichte van een Customshop gibson, en zelfs tov een nieuwe lp standard (als je die artist package dingen vergeet). Is gibson zo duur geworden of prs goedkoper dan toen?
Eerlijk gezegd twijfel ik ook een beetje of het bier in het bedrag past.
Wel gruwelijk mooi die Hubers! Neckjoint is ook geweldig!