Dat snap ik lieverd :)
Maar euh, merk je nu ook enig verschil? Minder bij geluiden?
Printable View
Dat snap ik lieverd :)
Maar euh, merk je nu ook enig verschil? Minder bij geluiden?
Ja het scheelt inderdaad wat bijgeluiden. En het ziet er overzichtelijker uit, vervoert makkelijker, is steviger enz. En ik heb nog ruimte zat. Mocht het toch meer worden, kan de voeding er altijd nog onder. Ik ben zeer en ZEEERRRRR tevreden.
Ik ben de laatste dagen/ruime week ook bezig met het bouwen / upgraden van mijn pedalboard. Ik had al jaaaaren een Warwick Rockcase (zo'n aluminium koffer), en was al bijna net zo lang van plan deze naar mijn wensen aan te passen. Echter, omdat ik een benedengemiddelde klusser ben als het gaat om hout e.d. ben ik hier nooit eerder aan begonnen. Nu vond ik dat het er toch maar eens van moest komen.. Ik ben nog niet klaar, en inderdaad, het is niet de allernetste plank geworden, maar ik ben zeker niet ontevreden.
Ik heb van 9mm multiplex twee verhogingen gemaakt, steunend op vurenhouten balkjes. Onder de eerste verhoging liggen een Pedal Power (deze voedt alles behalve de Holy Grail en de ABC box) en een zojuist aangeschafte Harley Benton Power Plant (deze voedt dus de twee pedalen die de Pedal Power niet doet). Verbonden met een kort euro-stekker verlengkabeltje.
De tweede verhoging heeft een 4mm mdf deksel, met een pianoscharnier bevestigd aan de achterkant, zodat hij nog makkelijk open kan. Onder het deksel een klein compartimentje voor mijn e-bow, en het grote compartiment huist chassisdelen voor 4 Neutrik locking jacks (in, stereo out, footswitch out) en 1 powercon (voeding dus).
Ook in dit proces alle regenboogpatchkabels vervangen door Neutrik jacks met Sommer Spirit XXL kabel op maat gemaakt.
Op de "begane grond":
Voodoo Lab Sparkle Drive
ProCo TurboRAT
HWA MiG*Boost
Korg DL301 dynamic echo
EHX Holy Grail
Korg DT10 tuner
Op de verhoging:
MXR Dynacomp
Nielsje's ABC box (momenteel slechts gebruikt als footswitch voor het tremolo/vibrato-kanaal van mijn AC30-6TB)
LocoBox Spaceship Flanger
Rocktron Tsunami chorus (met stereo uit)
Dit is ook de volgorde, behalve de MXR, die zit aan het begin van de keten en staat altijd aan.
Foto's volgen spoedig. Ik moet het hout nog zwart spuiten, en de pedalen liggen nog los (heb al wel bevestigingsband gehaald van de HEMA, en extra-sterk klittenband van de Praxis - weet nog niet wat het beste gaat werken)
Ik zit er nog aan te denken om in het deksel van de kist een ruimte te maken voor mijn kabels, maar daar ben ik nog niet uit. Meer volgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Haha. BYOC is idd te gek! Ik vond de mufffuzz van newtone ook een leuk ding.
Het pedalboard is gewoon voor de leutigheid voor erbij. niets bijzonders. ik doe soms wel eens kleine optredens waar ik niet voor wil slepen en dan is dit wel handig... verder heb ik altijd al een leuk pedalen bordje willen hebben maar was het altijd of/of. Nu heb ik gewoon alles tegelijkertijd.
Stackje, rackje, pedaaltjes...
lekker rick:) toffe pedalen!
En Nocki: jij bent een van de mense die gitaarnet altij draaiende zal houden! Tof pedalboard hoor!
Nee maar!! Mijn eigen creatie! Dat is lang geleden zeg! Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik helemaal vergeten was waar 'ie heen was gegaan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp
Gebouwd in de tijd dat ik nog idealen had, tijd over, en mooie gelakte behuizingen lastig waren om aan te komen..
Je moet hem nu toch zeker wel zo'n.... minstens 6 jaar hebben dan?
Geinig :satisfie:
(eventuele service d'r aan is gratis)
Als die AB-box net zo solide is als jouw boostpedaal, dan zal jouw aanbod snel van pas komen :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Toch grappig, dat je boost pedaal er na vele complimenten maar mee stopt.
De eerst volgede keer dat ik hem aansloot, deed 'ie het vlekkeloos..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
Tja...
Je/mijn ABC box is zeer degelijk gebleken, ik heb hem al die tijd (inderdaad een jaar of zes denk ik) gebruikt, waarvan toch wel 3 jaar intensief met optredens. Puik werk dus :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Misschien dat je als gratis service nog een ander pedaaltje voor me kunt bouwen? ;) Ik wil wel zo'n SHOSEEDEE zoals G.G. die heeft gemaakt, en ik durf het bouwen van zo'n pedaal zelf nog niet aan :) (heb nog nooit een pedaal gebouwd, wil binnenkort maar eens heeeeeel eenvoudig beginnen...
Mijn bordje :D
Totaal not done, die regenboog patchkabels, maar het werkt tijdelijk voor mij.
http://i58.photobucket.com/albums/g2...eon/Afb078.jpg
Korg DT-10 BK - Ibanez soundtank 60's fuzz - Maxon OD 808 - Carl Martin Surf Trem - Digitech Digidelay
Ik ben best tevreden zo! Ik denk eraan om binnekort wat Danelectro cool cat pedaaltjes aan te schaffen, maar this'll do in the meantime.
Als ik geld heb koop ik ook zo'n mooie degelijke kist. Want dit is qua transport o.a. niet geweldig.