Jaguars toch niet. Hebben maar een paar een Jaguar hier.
Printable View
Jaguars toch niet. Hebben maar een paar een Jaguar hier.
Noem Hamer maar obscuur. Ik geloof dat ik met alleen gitaren van dat merk ook totaal happy zou kunnen zijn. Onder echt obscure merken reken ik merken als Koll of Robin, om in the high class te blijven. Maar je hebt een bijzondere collectie, in mijn boek misschien de meest speciale van gitaarnet.
@ Bram: Geef me eens ongelijk? Check de situatie die Squier schetst. Dat heb ik al zó vaak gezien..
Tsja ik wil jou niet aanvallen, maar sommige mensen met dit soort meningen hebben die mening ook omdát ze juist zo anders willen zijn (denk ik). En ja, de meesten hier vinden de 'standaard' gitaren mooi, maar dat mag toch? Ieder zijn mening. Je zit hier niet op het Jackson forum.
Nou heb ik toevallig ook een mening en volgens mij schat je me een beetje verkeerd in. Ik heb niks tegen die gitaren hoor, alleen het 'verzamelbeleid' blinkt niet uit in originaliteit, maar dat is meer vanuit een semi-professioneel museologisch standpunt, niet omdat zelf ik zo'n originele collectie heb.
Wat betreft 'anders zijn': ik heb zelf ook een Fender Tele gehad en op een dag wil ik er ook weer eentje terug; over het algemeen vind ik Fenders niet lelijk. Zo zijn er nog wel wat standaard gitaren die ik niet lelijk vind, alleen kan ik er niks mee. Ik heb gewoon een andere voorkeur, dat is geen drang om anders te zijn. Daarbij is de Ibanez RG (een PGM is natuurlijk ook gewoon een 'veredelde' RG) ook een van de best verkochte modellen van de afgelopen twintig jaar. Misschien niet zo veel als Strats en Les Pauls, maar het zijn zeker geen 'originele' gitaren zoals je zelf eigenlijk al opmerkte. Dus zo 'anders' ben ik nou ook weer niet.
Wat betreft die Gio's: ik weet niet wat dat met mij te maken heeft, ik heb geen Gio's. Het zijn redelijke gitaren voor het geld, zijn overal te krijgen, dus het is ook niet zo gek dat zoveel beginners met zoiets beginnen.
Ik heb alleen nog een Gibson The Paul 'for old times sake', het was mijn eerste gitaar, maar als die 10 speeluren per jaar krijgt is het veel.
Mijn merk-deviatie is hier wel bekend. Dat mensen hun neus ophalen voor Peavey gitaren is enigszins begrijpelijk, omdat je de betere gitaren van dat merk nauwelijks in NL ziet, en men er dus geen ervaring mee heeft (afgezien van en Wolfgang).