Thanx, die lak ging ook vrij gemakkelijk bij deze gitaar.
Neckjoint ben ik het meest gecharmeerd van.heb al een leken gehad die dachten dat er een rond stuk hout de body in ging. :D
Printable View
Ik heb anderhalf jaar geleden of zoiets deze gitaar aan mijn collectie toegevoegd :
http://i917.photobucket.com/albums/a...psu0uovrij.jpg
Ergonomisch helemaal ruk in vergelijking tot mijn music mans, maar hij geeft me zó veel speelplezier vanwege het dikke geluid, dat ik overweeg nog een lp achtige gitaar erbij aan te schaffen.
En dat terwijl ik jarenlang niks van les pauls moest weten, omdat de '96 studio die ik had, én de standards van '96 - 2000 die ik kende, een soort van trage en/of gebrek aan attack hadden (kan het lastig verwoorden) waar ik niet van hield. Deze Burny heeft daar geen last van, en daarom dus GAS :D.
Nu nog een manier vinden om daar mee om te gaan!
Herkent iemand dat gebrek aan attack / trage respons bij les pauls? En waar ligt dat aan?
Ik dacht dat het LP eigen was, en dat LP's daarom niet voor mij waren weggelegd, maar blijkbaar is dat het dus niet...
Zier er wel mooi uit zeg dat ding . Die kleur is echt heel mooi . Ik heb laatst een versterker uitgeprobeerd bij die nieuwe vestiging van Key Music in Amsterdam
Ik heb daarbij een Gibson Les Paul uit het rek gebruikt . Even los van de sound die overigens ook prima vond . Die dingen spelen toch wel erg lekker
van welk jaar is jouw Burny? laten we het er op houden dat ik vermoed dat de elementen een niet te verwaarlozen rol spelen in datgene wat jij qua geluid miste bij Gibsons...
De Burny is van 198?. Ik weet het niet precies.
Uiteraard spelen de elementen een rol, maar bij mahonie body, maple top, Mahonie hals, palissander toets gitaren met set neck merk ik wel vaker een wat trage respons (oid), niet alleen bij gibson.
Ik weet ook niet wat gibson in 1996-2000 voor elementen in Standards lepelde, maar daar word ik in ieder geval niet blij van.
Ben overigens geen gibson hater; laatst op een lp traditional gespeeld (weet het bouwjaar niet) die alleraardigst klonk, ook best wat attack (ook akoestisch). Maar, de Burny was zeker vergelijkbaar, en de financiën erbij betrokken was ie beter, want kost maar de helft :D
Die Burny verdient wel een paar betere foto's.....
Waar is Erik de Perik overigens gebleven