hoe gaat dat met magneten dan?
Printable View
hoe gaat dat met magneten dan?
die plak ik eronder.
dat heeft aaronstonebeat ook gedaan.
ik geloof zelfs dat je ze zo kan kopen met magneet eronder.
gr daniel
ok spannend.
rvs is vet :p
ja ik vind het ook spannend.
de afloop zet ik op mijn andere topic.
gr daniel
nee niks mis mee maar wel ff goed in de wax leggen want met zon magneet er onder en een groundplate daar weer onder kan de boel behoorlijk microfonisch worden
hoi jules,
ik had gedacht om onder de magneet geen plaat meer te doen.
dan heb je er toch ook geen last meer van?
gr daniel
Enige tijd geleden heb ik een topic geopend in verband met mijn zoektocht naar wat hetere pickups voor mijn ´57 reissue strat. Twijfel ontstond tussen de CS FAT 50´s en de AYCS69.
PEPE boodt toen een setje CHUBTONE´69 aan.. omschreven als Hendrixy en GILMOUR´s ´70´s sound.. Hier ben ik op ingegaan omdat de 70`s imo de meest pure Gilmour tones voort bracht. Afgelopen vrijdag lag er toen ik thuis kwam een enveloppe op tafel.. De pickups zijn binnen!!. Omdat ik zelf niet kan en durf te solderen en klooien aan mn gitaar, worden ze er 11 Dec. in gemonteerd.
Uiteraard zal ik er nog een review aan wijden..
Op het internet is eigenlijk vrij weinig over deze pups te vinden omdat de maker (Mike Gray) ze vanuit huis maakte en direct via Ebay verkocht. Er zijn er dus maar een zeer beperkt aantal gemaakt en in omloop. Echter zijn de reviews lovend. (en kom ik maar een handjevol dezelfde recenscenten op diverse fora tegen).. Inmiddels worden ze niet meer gemaakt omdat het talent van dhr Gray opgemerkt werd door een groot fabrikant en hij daar nu werkt. Om die reden mag hij ze niet meer vanuit huis verkopen.
Iemand hier (Pepe uitgezonderd) ervaring met MG (Mike Gray, oudere chubtones) of Chubtone pickups :???:
durven solderen?! het is niet alsof je knutselt aan het Manhattanproject... 6 draadjes los,6 draadjes vast... big whoop.