De zielepoot staat nu meestal al ergens tussen de floor toms van de drummer en de muur ingepropt :)
Printable View
De zielepoot staat nu meestal al ergens tussen de floor toms van de drummer en de muur ingepropt :)
Begrijp me niet verkeerd (nou ja, misschien begreep ik jou wel verkeerd...),als het werkt dan werkt het, zoals je al zegt.
Het pakken van een andere gitaar is alleen al net zo veel of meer gedoe dan het ompluggen van de kabel :)
Misschien moet ik het eens proberen..
Het ruimte op pedalboard lijkt me niet echt een argument zoals ook al aangegeven ; als je twee of drie gitaren neer kunt zetten, dan past zo'n a/b Box ook nog wel.
Trouwens, qua ruimte...ik heb nog nooit ergens gespeeld (in een 5 mans formatie), waar het -met enige improvisatie- onmogelijk was om met mijn board van (toen) 85x47 cm te spelen.
Maar de reservegitaar moest dan wel soms in de koffer blijven :D
Ik heb 8 gitaren in een rack staan tijdens optreden. Ook allemaal via ab splitters aangesloten.
Ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.
Maar staat wel stoer
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Het is inderdaad al gedoe. Als je niet hoeft om te pluggen, elimineer je al weer een handeling.
Ik speel met één akoestische en soms twee elektrische gitaren. Ik merk dat ik prettiger van elektrisch naar akoestisch (of andersom) overstap dan wissel tussen twee elektrische gitaren. In het eerste geval hoef ik me namelijk niet druk te maken over het ompluggen, met alle gekraak van dien (wat je dan weer kunt voorkomen met het intrappen van je tuner, maar het is wel weer een handeling). Het is dan simpel volume uit en wegzetten, klaar.
't Is heel erg smaakgebonden.
Ik vind een AB meer gedoe dan jacks ompluggen. Ook omdat ik één Monster van 70 euro wel genoeg vind. Ach, kost twee seconden meer?
Nou vind ik het wisselen van gitaren sowieso de vaart uit een set halen. Zou ik dan ook tot een minimum willen beperken. Maar aan de andere kant wil je eigenlijk ook niet dat de set opbouw afhankelijk is van het al dan niet moeten wisselen van gitaar.
Eeuwig dilemma :D
Je kunt de vaart er best inhouden. Je staat met 4, misschien 5 man op het podium. Wat doet jou denken dat jij onmisbaar bent voor het op gang houden van de set? Die andere 3 of 4 kunnen ook wel wat opvullen zonder jou, toch? Als je bijvoorbeeld de drummer alvast laat inzetten, heb jij echt wel even 10 seconden de tijd om een andere gitaar te pakken.