Oorspronkelijk geplaatst door
D3nnis
4,- voor de kortste variant. Klinkt niet heel duur, maar als je 30 pedalen op je board hebt is het een hele kostenpost idd. Wel flink goedkoper dan George L, want dan ben je toch niet onder de €10,- klaar per patchkabel.
Vandeweek voor de gein, omdat ik toch geen zin had om te oefenen, wat kabel zitten vergelijken tussen pre en poweramp, en het verbaasde me hoeveel verschil er was. Natuurlijk blijft het een nuance, maar het was echt het verschil tussen een set nieuwe snaren of oude. Of een lekker vers plectrum, of zo'n afgeknauwde botte.
Ik had een Spectraflex van 6m, monster performer van 3m, eoa Tasker van 3m en een Sommer Grindycop Beast van 3m.
Tussen de Spectraflex van 6m en de monster van 3m hoorde ik geen verschil. De Tasker was wat doffer. De Sommer was een heel stuk helderder, "sneller", en vetter.
Ik dacht van te voren dat het niet veel uit zou maken, maar viel nogal tegen. Ik dacht dat de grootste verschillen er waren bij instrumentenkabel, van passieve elementen naar pedalen of amp.
Ongetwijfeld val ik in een blinde test door de mand, maar goed..