Goed zo jongen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Mocht je willen!
Printable View
Goed zo jongen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Mocht je willen!
@Luke-Wannabe: de Dano overdrive bevalt uitstekend, is zn geld wel 3 keer waard wat mij betreft. Ik gebruik hem als standalone overdrive en ook als boost voor mn lead kanaal, beiden doet ie erg goed. en natuurlijk is de 2 bands eq een uitkomst! Een nadeel, hij reageert niet super goed op de volumeknop van je gitaar, althans niet zo goed als mn versterker, maar ja, wat wil je voor een euro of 30...
Over de phaserdiscussie: MXR Phase90 is gewoon 'die' sound, subtiele phaser. Als je graag een swoooosh wil moet je een EHX Nano Small Stone kopen, superveel bang for the buck en uit een test met een phaser of 20 waaronder veel vintage maar ook dingen à la RetroSonic voor mij als goeie winnaar gekomen (ik houd dan $$$ & vindbaarheid in beraad). Kost tweedehands een euro of 60, true bypass, metalen behuizing, blablabla.
Die nano small stone en andere EHX dingen vind ik er juist te veel bovenop liggen. Die MXR lijkt me een zeer geschikt pedaal voor me.
MXR Phase90 is echt een hele fijne phaser. Hoewel de oudjes van Boss ook erg fijn zijn behalve de PH-2, die heb ik gehad en vond ik niet veel soeps eigelijk. De MXR is juist zo fijn door zijn eenvoud. 1 knop en die ook nog eens makkelijk te bedienen is met je voet, en voor de rest een prettig geluid, wat wil je nog meer? De huidige Phase90 is erg fijn alleen heeft die een irritant randje drive in het geluid zitten, tenminste ik vond die bij cleane stukken erg irritant maar bij overdrive solo's etc is het juist wel weer mooi opzich..maar goed, dat is uiteraad op te lossen met een R28 mod, of een schakelaar tussen drukken. Ik heb het eerste gedaan en die van mij klinkt bijna identiek als de Script Phase90; clean en lekker subtiel. Precies wat ik zocht.
Clean? Wat is dat?
Als je afgekickt bent van de drugs :D ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
http://img372.imageshack.us/img372/2335/foto79di1.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/2...5e1152fc1c.jpg
Dit, plus een T-rex Moller, een MXR phase 90 en een fueltank onder de pedaltrain, gaat toch wel passen op een pedaltrain jr.???
Dan heb je er dus 6 pedalen op? Lijkt me gemakkelijk passen.
Meten is weten! De moller zal zo ongeveer zo breed zijn als de pog (of net iets breder) de phase 90 is smaller dan de ocd.
Geen wah erop?
Nee wah gebruik ik nooit in de band dus die ligt gewoon thuis. PLus ik vind het een redelijk uitgekauwd effect:D. Mij lijkt het ook wel te passen, en wil met die moller en phase 90 niets meer, ik gebruik dat toch allemaal niet meer! Maar zo'n fueltank kan er gemakkelijk onder met wat tieraps ofzo?
Ik wil het omdat die pedaltrain jr. in zo'n mooie tas zit met schouderophanging:D, en ik pedaltrains altijd het strakst eruit vind zien. Lijkt me voor mij wat beter dan die grote kist.