Als een drummer niet luisteren wilt, moet je meermaals slaan, tot alle tanden op de grond liggen!
(Ja, zo'n driedelige maple hals is kneiterhard, maar zelfs met die volute blijft de overgang tussen kop & hals een relatief zwak punt).
Printable View
Als een drummer niet luisteren wilt, moet je meermaals slaan, tot alle tanden op de grond liggen!
(Ja, zo'n driedelige maple hals is kneiterhard, maar zelfs met die volute blijft de overgang tussen kop & hals een relatief zwak punt).
Dan moet er toch bijna meer schade te vinden zijn als je zo'n maple hals 100% door wil breken? Een drummer is volgens mij te zacht en een vloer/muur/stuk metaal zou andere/extra schade veroorzaken.
Het zou zomaar een lakscheurtje kunnen zijn en op de kop een brandplek van zo'n sukkel die een sigaret onder de snaren klemt.
Hoe weten jullie zo zeker dat het een maple hals is dan
Ik heb het ook wel vaker gezien hoor een gebroken maple hals op een Gibson.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Beyer zoiets belangrijks over het hoofd zou zien of verzwijgen. Hun score van 100% zegt wel iets.
Wat ik zie is wat lakbeschadiging en aan de achterkant, aan de andere kant dus, een crack. Onmogelijk te zeggen of die scheur ook in het hout loopt. Maar beiden hebben niks met elkaar te maken, ze zitten tegenover elkaar.
In mijn oude LP lopen daar ook lakscheurtjes. Bij Fenders gebeurt dat meestal bij ronding bij de hiel. Daar houd ik het op.
http://img39.imageshack.us/img39/9770/94538958.jpg
het is wel heel toevallig dat aan de linkerzijde van de headstock een gedeelte van de fineer kapot is en er ook nog een scheur in de lak/hout zit vanaf de beschadiging, die doorloopt naar de achterzijde van de headstock.
De fineer op de headstock gaat niet zomaar kapot, ook niet door een sigaretje.
En ja deze 3-delige halzen kunnen wel degelijk breken, daar heb ik al wel eens een paar exemplaren van gezien.