Heb je die SLP en die SJ al eens ge-biamped? Dus tegelijk gespeeld á la Bonamassa? Dit is namelijk nog iets wat ik ook wat wil proberen met een JCM800 en JCM2000 oid.
Van Meekeren
Printable View
Ik heb weleens een JCM2000 dsl50 met een gemodde gebooste London city DEA tegelijk gespeeld. Vond het niet geweldig. De DEA op een oude 1960a met g1265's en de dsl50 door een brunetti 2x12 met v30's. De London city was enorm veel dikker en de dsl50 voegde alleen wat hoog toe.
JCM2000 ook met brunetti gelijk gespeeld en toen hetzelfde probleem, een DSL klinkt dan ielig en dunnetjes.
Ik heb wel eens mn Soldano Avenger + orange cab met een SJ + marshall v30 kast gebiamped, klonk toch wel ruig. Duidelijk beter dan mn Avenger met mn Triple rectifier toen ik die nog had.
Die Lehle loopers moeten dit zeker kunnen.
http://www.lehle.com/
Ontzettend gave collectie versterkers trouwens, vooral die witte marshall is echt een plaatje.
Hier mijn "stack":
De R40 was een combo maar ik ben toch te verknocht aan het 2x12 geluid. En daarmee kan ik ook met speakers gaan experimenteren. Voorlopig de G12M-20 heritage erin, afwachtend voor de eerstvolgende repetitie!
http://i76.photobucket.com/albums/j3.../stack2010.jpg
Ziet er goed uit!
Heb je hem laten ombouwen bij van de Haar naar een topje?
Oke top ja! ;)
ik had paar weekjes terug ook fototje van me amps gemaakt... wat nog ontbreekt zijn 2 kleine vox oefen versterkertjes, maar die zijn niet noemenswaardig (toch gedaan dus :P)
http://www.swoos.nl/dump/alles_bij_elkaar.jpg
vind de fender amp steeds minder goed itt de orange die ik steeds beter vind gaan klinken..! misschien dat die dus de deur uit gaat, een keertje..
Ik mag weer meedoen!
http://img714.imageshack.us/img714/3...27806f7ec2.jpg
Misschien de bogner er nog onder? :D
mensen kinderen, ik durf hier m'n Line 6 en laney echt niet tussen te zetten hoor. mijn god, allemaal messa's en hooks en soldano en koch:stop:
Je lin6 + laney is toch ook een stack?
Waarom niet posten?
Prijs en geluidsverschil tussen een line 6 en een Messa Boogie is nogal groot haha. Zijn overigens 2 half stacks, wil alleen voor de Laney 'n betere cab zoeken. Heb er nu zo'n goedkope rockson onder staan, ziet niet uit maar klinkt redelijk(tot mijn grote verbazing!)
Zodra de 2 herenigd zijn zal ik er 'n foto van maken. Of ik wacht er even mee tot m'n pedalboard af is.
Ben benieuwd naar de foto's!
Wat heb je allemaal op je pedalboard liggen dan?
Niet veel bijzonders hoor, gewoon 2 4 knops controllers voor de 2 versterkers, 'n A/B selector, hopelijk binnenkort een Line 6 pod x3 live en 'n extra wha.
De 2 controllers is voor als er iets mis gaat met de Pod, dan kan ik tenminste doorspelen. Wil er 'n soort midi board look aan geven, zoiets als petrucci op de grond heeft liggen.
Zit er over te denken om een Line 6 cab erbij te kopen zodat de Rockson cab weg kan.
zou in ieder geval geen laney GS412 cab kopen. Die vond ik ontzettend schel klinken, maar dat ligt misschien aan de seventy 80 speakers dat weet ik niet.
Ik heb m'n oog laten vallen op de 412 VS speakers van line 6, zitten echte v30's in dus dat lijkt me best goed.
weet iemand overigens waar ik van die dummies kan krijgen? (cabs zonder iets erin)
Op de site vond ik dit:
Lehle Dual SGoS
The Lehle Dual SGoS routes the signal via gold-plated relays to outputs A, B or T . Outputs A and B can feed two different amps simultaneously since the signal paths are electrically isolated by the Lehle LTHZ high-end transformer – completely eliminating humming loops. In this case, the potentiometers enable you to lower the output signal for A and B separately. Output T can be used for a tuner or a third amplifier. Both inputs can be routed in stereo to Outputs A and B. In addition, the Lehle Dual SGoS also incorporates gold-plated phase-reverse and ground switches.
The Lehle Dual SGoS can be controlled and synchronized with other Lehle SGoS Switchers via MIDI.
PS: Ook prachtige versterkers! Moet fantastisch klinken met die 6120!
Zit nu weer zelf hard rond te neuzen voor een Marshall 1987 (cloon), :D. Filtertrons over Marshall klinkt echt geweldig!
Je bedoelt de hoogte die te laag is? :)
Daar heb ik wel last van ja, maar als ik de Hetfield houding aanneem is het precies hoog genoeg, 1.86 cm.
De 4x12 kast staat nu in de oefenruimte, die had ik alleen om te testen en voor de foto even de kelder in gesleept, past allemaal net. :)
Hetfield houding:
http://worldclassshitty.files.wordpr...s-hetfield.jpg
:rockon:
haha, ja dat ook (xie nu pas hoe laat je plafond zit)
Nee, ik bedoel "lage frequenties". Je frq spectrum is uit balans als ik het zo inschat (doelend op de tettenschuim en vloerbedekking) ;)
Hmm, daar heb ik geen last van.
Het laag wordt minder gedempt dan het (mid)hoog bedoel je?
Ik vind het geluid in mijn hok lekker.
Misschien/wellicht heb je gelijk dat het teveel van het goede is, maar ik heb dat spul er voornamelijk zitten omdat het ook naar buiten toe enigszins dempt.
Ik heb wel een hele droge sound, maar daar houd ik wel van.
Één van de muren (achter de camera) is bekleed met tapijt, dus geen noppenschuim, misschien helpt dat ook om het frequentie-spectrum wat gebalanceerder te houden.
Edit: Bovendien, de vloer onder het tapijt, is van beton, dat absorbeert ook niet echt natuurlijk.
Mijn reut krijg ik maar 1 keer per jaar in dezelfde ruimte ongeveer, dus bij deze:
http://i23.photobucket.com/albums/b3...psEric2010.jpg
Is dat wat zo'n Bogner 4x12?
Nee, niks aan. Maargoed, even serieus: het enige nadeel vind ik dat ie niet te tillen is,
maar dat zal bij elke 4*12 een beetje gelden. Ik heb er 2 G12M's boven in zitten en 2 V30's onder.
ik was niet zo gek van mijn bogner 4 x 12, klonk me wat wollig.
Voor mij is het altijd de som der delen. Met mijn 2203 is ie net aan de (te) scherpe kant,
wat in een grote live band dan weer wordt opgelost maar vaak in kleine bezettingen te fel is. Met mijn Hook is ie met m'n Ibanez & PRS perfect in balans. Met een Bogner XTC was het helemaal niks, in ieder geval niet voor mijn oren.
Terugkomend op de vraag "is dat wat, die cab"; ligt maar aan wat je er op zet, wat je daar in prikt en wat je mooi vind.
Geen idee, ik gebruik hem alleen live. Heb op de 12 M's een MD421 en op de V30's een SM57. Deze laat ik wat spreiden L/R en in balans brengen op de FOH. Op de monitoren laat ik ze ongeveer even hard terugkomen. Ik denk dat de V30's harder zullen zijn an sich, maar het verschil laat ik bijsturen.
Voorheen had ik alleen de SM57, wat ook erg lekker klonk. Maar met 2 mics en 2 speakertypes kun je eigenlijk alles in het spectrum wel zo ongeveer vullen.
Mijn respect voor je gaat omhoog, een echte stack, Blackouts in een Gibbie en een nog mooiere stack van het beste bier :D