Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenndangoband
ligt eraan, sommige pedalen reageren slecht op buffers ervoor
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenndangoband
ligt eraan, sommige pedalen reageren slecht op buffers ervoor
Zo heb ik een carl martin noise terminator ipv dat ie minder ruis ect wegneemt werkt het ding net averechts :S
peter frampton - show me the way..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
Voor mij is de beste Roger Troutman van Zapp, maar die gebruikte wel keyboards ipv gitaar:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
http://www.youtube.com/watch?v=oZwGWdvvVk4
http://www.youtube.com/watch?v=IqynOvM4p0c
(hij deed ook die talkbox in California Love, die hit van Dr. Dre & 2pac)
Alice in Chains - Rotten Apple (intro)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Volgens mij is de solo van Sunburn van Muse ook met een talkbox gedaan.
Talkbox?
Yeah ik heb er een van Electro Harmonix van +/- 30 jaar oud!
Ding werkt perfect alleen moet ik binnekort even het lampje vervangen.Super gave bakken zijn dat en inderdaad je ziet vrij weinig bandjes die ze gebruiken terwijl je echt super gave effecten mee kan maken.Over een niet al te lange tijd wil ik wel een tweede talkbox erbij hebben omadt aan me EH een paar kleine dingetjes mankeerd.Geluid is overgens prima ervan.Ik zelf zit nog te denken aan een Hell Sound van Dunlop dus of een Framptone talkbox(wit priamide vormig ding is dat die alles behalve goedkoop is :D ).Die laatste heb ik een keer gehoord en woow wat een sound!
Hier mijn pedalboard op dit moment, helaas nog niet helemaal af. Ik wil graag nog een tremelo er bij, maar moet dan wel met splitterkabels voor voeding etc. gaan werken. De byoc tremelo ligt hier nog ergens iig, maar doet het op dit moment door mysterieuze wijze helaas niet meer. 2e foto laat zien hoe ik mijn pp2 heb gemonteerd, gewoon 2 gaten geboord en de pp2 tussen de achterste balken geklemd (blijft echt wel zitten!).
Signaal: gitaar ( gibson lp custom of 62ri strat ) > rmc3 wah > peterson strobostomp (tevens buffer) > HWA mig*boost > mi audio blues pro > crowther hotcake > boss ce-2 > mxr phase 90 (vintage script logo) > line6 DL4 > bogner shiva el34 head + bogner oversized 2x12" v30 cab
http://i39.photobucket.com/albums/e1...e/DSC00320.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e1...e/DSC00155.jpg
Leuk boardje...:D!
Maareh... We hadden het net over buffers, en je zegt dat de Strobostomp ook een buffer is??? Ik heb hem namelijk ook, maar wist er niks van...:) Momenteel heb ik hem ook in de Tuner Out van mijn Ernie Ball 6166 zitten.
Dit is inderdaad de meest leuke. Hier hoor je zijn gitaar echt praten. Iets van "do you feel like I do" ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
....ach, t was nog vroeg....ik maakte een fout!...is idd true bypass, had er altijd een buffer voor zitten op m'n oude board....nu niet meer!...strobostomp is geen buffer idd, maar mag van mij gewoon in mijn signaalpad zitten, merk er niks van. Die ce2 is wel een echte tonesucker, ben benieuwd hoe lang ik het daar mee uit hou, ben namelijk niet zo'n fan van truebypass boxjes etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Dat is dan ook in het nummer " Do You Feel Like We Do", niet in "Show Me The Way"... :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebass
Frampton heeft ook een waanzinnig Lesliegeluid op zijn gitaar. Hij gebruikt dan ook echte Leslieboxen, daar kan gene simulator tegenop.
RM
Als het goed is zit er in de Strobostromp wel een buffer gebouwd hoor, binnenin zit een switch waarmee je hem tussen true bypass of buffered mode kan schakelen, in true bypass mode kan je alleen stil stemmen als ik het goed heb...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DREAMMACHINE
klopt, ik heb hem op truebypass staan iig, gebruik hem ook als mute. Misschien dat ik er toch maar eens mee moet gaan expirementeren of het wat is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Ja, ik heb ook echt geen idee, heb hem tot nu toe altijd op true bypass gehad...
Omdat ik hem niet in mijn keten heb staan, maakt dat True Bypass niet uit. Maar die switch waar je he over hebt, die andere functie is "DI and Monitor Mode". Volgens mij gaat het signaal dan continu door het hele pedaaltje zodat de DI ook een continu signaal heeft. Klinkt dus niet echt als een buffer...Citaat:
En trouwens, die switch er naast: "Ground Lift"/"Ground Attached". Wat is dat?
Al wel wat verouderd en wat uitgebreid/vernieuwd maar de board is home-made...
http://members.home.nl/gniezink/Profiel/DSCN7483.jpg
tone suck city?
Oh my god, de discussies die daar al over zijn geweest ! Waarschijnlijk ook de reden dat Marshall-over ook al een tijd niet gepost heeft :D
Ik kan me herinneren dat die Korg multibak echt heili was. Vraag is dus: is -ie dat nog steeds of heeft -ie inmiddels het veld moeten ruimen ?
hey, dat is toch een nummer van tina turner?Citaat:
Zoals je zelf al zegt gaat het signaal continue door het pedaaltje, dus is het dan een buffer, staat ook in de handleiding hoor, maar hij heeft inderdaad ook een DI functie...Citaat:
Wat betreft dat ground lift, ik heb geen idee, in de handleiding staat dat de switches ofwel allebei naar links danwel allebei naar rechts moeten staan, daar zal het wel mee te maken hebben denk ik...
Als je een brom in je signaal heb, kan je met de ground lift, zoals het al aangeeft. de aarde liften zodat de brom verdwijnt uit je signaal. Dit werkt alleen als je'm als DI gebruikt met gebalanceerde XLR kabels
Want? In de handleiding komt het woord "buffer" ook niet ter sprake, alleen over die DI...Citaat:
Wat die ground lift betreft, die switch is dan toch onafhankelijk van TB/niet-TB. Dus zou hoeven die twee switches niet allebei aan de zelfde kant te staan...
http://www.freewebs.com/plakband/boardmaart.JPG
update!
rechts naar links (signaal volgorde soort van)
planet waves tuner
dunlop 535 q wah
technophobia schreeuw (fulldrive/bassdrive in 1)
technophobia klootviool 3000 (tremulus lune)
exar pig nose
boss dd3
boss volume pedaal
ik ben nu echt opzoek naar pedaaltjes voor zowel bas als gitaar, en dat zijn deze allemaal..
volgende op de lijst: phase 90!
Aha, nog een pignose-owner :)
ben der niet echt content mee,
kan af en toe wel leuk zijn...
kleine update:
nieuwe phaser is onderweg... weer een technophobia pedaal.. meer info is binnenkort bekend
Hahaha! Prachtig toch? Alweer een paar jaartjes terug... Heb er van geleerd hoor! De Ch-1 is de deur uit maar mijn Korg heb ik nog wel.... gebruik 'm alleen niet meer ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Moet zeggen dat ik op het moment weinig gitaar meer speel en dus de boel een beetje aan het verstoffen is....
Over een aantal weken start ik met een nieuw projectje en kan jullie advies dus goed gebruiken!
Ik zweer nog altijd bij de LS-2 selectors om de boel makkelijk te schakelen en vind het geluid van de MT-2 erg strak. Verder heb ik nog een GE-7 liggen.
Kan ik dit lijstje (met dank aan Speeddemon volgens mij) nog gebruiken of is er nog beter spul ondertussen?:
Dan je delay. Fuck die Line6 (3 presets en tap-tempo...) Koop een Boss DD-20. 4 presets, 23 seconden delay!!! (bij de Line6 is dat 2,5 seconden voor alles, behalve de looper), en een display met de absolute delaytijd. En hij is stukken kleiner=heel belangrijk voor pedalboard real estate.
Laat die Boss DD-5 ook varen, en koop daarvoor een Ibanez DE-7. Trust me, that thing rocks! Kost geloof ik 79 euri nieuw bij Feedback. Kan heel erg goed analog klinken (switch tussen echo en delay), 2,6 seconden max tijd (DD-5=2 sec.) en kan zelf-oscilleren (=ruimteschip/maffe geluiden).
Wil je dan nog een reverb o.i.d., haal dan een Boss RV-2 of 3 (zit ook delay bij!!!) of een EHX Holy Grail, en douw die Korg de deur uit.
Wat betreft niet oordelen over setups en multi-fx; ik speelde al met multi-fx, terwijl het merendeel van dit forum nog met GI Joe speelde, en naar Ace of Base luisterde. :razz: Zoom 2020 (1994), Zoom 3000S, Digitech RP-7, Boss GT-3 en nu een Digitech Genesis 3 voor home-recording (en nog ervaring met een Digitech RP-20, Zoom 505, Boss GT-5, POD, J-Station, Digitech GNX1)... so yeah, I've had my share. :razz:
En inderdaad, overschakelen naar een rack-systeem, met in je pedalboard hooguit een A/B box, MIDI-controller en een paar od/ds en compressie pedaaltjes zou net zo handig zijn, en zeer waarschijnlijk beter klinken.
Bedenk namelijk wel effe dat met die mega-lange ketens van je de ruis toeneemt, en je hoog-weergave flink afneemt. Om maar te zwijgen over de ongewenste neven-effecten van AD/DA conversie van die Korg (ik neem aan niet meer dan 20bit, zoals bij mijn ex GT-3)...
De sound is nogal braaf, maar de trage attack vind ik wel leuk :)Citaat:
Shame on you! Jerry gebruikt em bijna et ganse nummer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
en laten we man in the box niet vergeten => zalig live filmpje
dat speel ik dus bijna elke dag. lekker vette sound
vet hoe je die verwerkt hebt in je pedalenbord. bij mij staat er een statief tegen mn bord. foto's komen nog wel, eerst zorgen dat ik het eindelijk in orde krijgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickie
je moet rekenen op 170€ voor de talkbox op zich, dan nog een statief, micro, PA (dit hoeft niet als je op je eigen speelt, maar het volume daalt wel fel als je de talkbox aanzet.Citaat:
nog iets belangrijk: tenzij je goed overweg kan met het modden van kabels en versterkers heb je een halfstack nodig
Is het overwegen waard... Maar waar is die microfoon voor nodig, werk hij in combinatie met de talkbox? En vanwaar een halfstack (heb ik wel gelukkig:D)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Ik wou dus al een tijdje een pedalboard maken, maar ja... GAS he... Dus elke keer wachten tot ik mijn nieuwe pedalen kreeg om te beginnen met mijn pedalboard.
Maar nu heb ik de grootste collectie pedalen ooit, dus even een picje (ja, met een "c":D) gemaakt . De Delayla gaat dus weg voor de Maxon AD999. En die twee BSM pedalen ook: HS Custom en Fireball. Ik mocht ze van de bouwer van BSM testen zonder enige verplichting. Erg aardige kerel, maar helaas klinken die pedalen niet zo super i.c.m. mijn amp...
De "before" pic:
http://img341.imageshack.us/img341/5255/dsc00171xq3.jpg
Dit is het idee:
Ernie Ball 6166 - (Peterson Strobostomp via de Tuner Out) - Geoffrey Teese RMC2 - Self Made Treble Booster - HWA Husky Boost - EHX Big Muff (Mohomods mod) - Maxon AD999 (klinkt beter dan in de loop). Verder ga ik een keer een compressor erbij halen.
En in de loop de MXR Flanger, en misschien komt er nog een Octaver bij.
he artnaz
Ik ben wel benieuwd naar je tekenkunsten
Dat heb ik dus live mogen aanschouwen 8-)Citaat:
Maar als je zo'n ROcktron Banshee hebt, dan kun je dit toch zo tussen je gitaar en versterker stoppen?
Haha, ik ben wel een beetje bezig geweest, maar het is toch wel aardig wat werk. En maandag krijg ik Photoshop, dus dan ga ik mooi aan de slag!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks
Ik heb het live gezien op graspop. vette songCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_W85
de banshee heb ik geen idee van, dus ik kan dat ook niet versterken of verwerpen wat je daar zegt.
als je de talkbox inschakelt komt het geluid enkel en alleen nog uit de tube die je in je mond steekt. het volume daalt enorm, vermits in de talkbox een veel kleinere box zit dan in je halfstack. daar is dus de micro voor nodig. om dat geluid dan terug luider te maken tot het niveau van wat je normaal speelt. thuis speel ik ook zonder micro, maar voor repetities en gigs heb je het nodig.Citaat:
de halfstack heb je nodig omdat de talkbox tussen de head en cabinet zit.
Dat hangt van het model af, veel oude talkboxen moeten inderdaad daartussen, maar de Banshee en de Danelectro (en mijn Chris Mac Gregor van 30euro) niet. De Danelectro heeft ook microotjes op de slang die via de pedaal naar de versterker gaan, dus dan heb je ook geen aparte zang-pa nodig, maar naar het schijnt is het toch ook niet echt geweldig...Citaat:
ja, ik spreek over de Heil Talkbox van dunlop, volgens mij kan je niet beter dan dat krijgen. geen electronica of nix in die pedaal. enkel behuizing, een switch, een lampje en de box :D
Ok, duidelijk! :DCitaat:
zo ongeveer de helf van jouw pedalen heb ik gister getest! zitten echt goede dingen bij, en duur ook!Citaat:
binnenkort foto's van mijn (overvolle) pedalboadje (hij is dan ook erg klein)