Een King of Tone én een Landgraff, sja, da's een weggevertje.
Printable View
Een King of Tone én een Landgraff, sja, da's een weggevertje.
Ja TGP heeft mij al veel centen doen uitgeven ondertussen :) De wah heb ik via tgp gekocht ook al...
geen TGP liefde hier?
niks van aantrekken, is gewoon een mooi boardje ;)
(al moet ik zeggen dat ik die KoT wel heel erg vond tegenvallen)
TGP is een heel aardig forum, maar de grens tussen enthousiasme en hype is me te dun. Dat je aan een pedalboard kan zien of iemand een frequent bezoeker is van TGP zegt eigenlijk genoeg ;)
Hoop modulatie trouwens op je board. Wat voor muziek maak je?
De KOT is echt een players pedaal, ik had er in het begin ook echt niets mee... Je moet hem echt 'leren kennen' en werken voor je sound maar daardoor klinkt hij juist zo transparant ipv een totaal andere sound met bakken gain...
Ik lees dat heel vaak, maar wat is nou "werken voor je sound"? Met een gitaar kan ik me voorstellen wat er bedoeld wordt, bij een amp al minder maar bij een pedaal zie ik het niet voor me.
Goh ik vind dat het nog mee valt qua modulatie, ik probeer een zo ruim mogelijk pakket aan sounds te hebben (groepen gaan van rock/pop/funk/ambient stuff)...
ik mis nog wat leuken dingen als een octave fuzz , klon, compressor, fuzz, booster, reverb... Maar ik gok dat niet allemaal meer voor 2011 is :)
Op TGP word er inderdaad nogal wat gehyped, maar de echte straffe dingen haal je er wel uit en het voordeel aan zo'n hype is de verkoop waarde van die pedalen, zo kan je al eens iets kopen zonder te testen, en dan verkopen zonder al te veel geld te verliezen als het je niet bevalt...
Werken voor je sound, is een beetje moeilijk te omschrijven... Het eerste wat me opviel aan de KOT was het gebrek aan gain, ik dacht bij mezelf "is dit het?", bends hadden maar weinig sustain en ja het was maar een klein randje dat erop kwam... Maar het zit hem in de manier van spelen, als je een bend wilt laten sustainen, moet je er meer ernergie insteken en dan geeft die KOT je echt dat extra duwtje wat voor een geweldige sound zorgt...
Vroeger verstopte ik me achter heel wat gain en dan klinkt bijna alles goed, en nu, is er dezelfde sustain en "bite" aan de sound maar de sound 'staat' er meer zeg maar, zit gewoon meer soul in... KOT is echt een aanrader, speel er een maandje mee (IMO) en je wilt hem niet meer kwijt...
(Heel men uitleg hangt wat slordig aan elkaar maar je moet het beleven om te snappen)
Het stijgen van tweedehands waarde door hype zie ik als een nadeel, maar ik begrijp wat je bedoelt ;)
Bedankt voor de uitleg. Ik snap wel enigszins wat je bedoelt, maar ik heb de indruk dat het eigenlijk andersom werkt. Het pedaal is niet goed "omdat je moet werken voor je sound", je gaat zelf anders spelen om ongeveer hetzelfde resultaat te halen dat je daarvoor met een ander pedaal 'makkelijker' kreeg. Ik vind dat geen kwaliteit van het pedaal, maar ontwikkeling van de speler. Ik vind het aan de andere kant géén zwakte van de speler als hij het pedaal wegdoet omdat het niet geeft wat hij wil. In principe is die KoT redelijk low gain toch? Tja, als je dan slim bent dan ga je het pedaal ook als High Gain variant verkopen :D
Ik kijk met zekere regelmaat naar de mooie pedalboarden op TGP, dus beschouw het als een compliment van mij kant! Hype of niet, ik geil graag op analogman etc... pedalen :)
Ben erg benieuwd naar de sound die je er uit krijgt. Mocht je ooit een demo maken op youtube, gooi het hier op het forum zou ik zeggen.