yep is nu aangepast...stond bij mij net 200;)
Printable View
yep is nu aangepast...stond bij mij net 200;)
Dat verklaart een hoop...! Scheelt mij ook weer een rood hoofd..... ;)
Misschien is het wel een GN-ner en heeft hij jouw post gelezen!
Ik moet trouwens zeggen, iedereen heeft het recht om te vragen voor een gitaar wat hij wil, zolang er maar geen onduidelijkheid is over wat je dan verkoopt.
In die zin is er geen twijfel over de advertentie, maar je hebt wel een punt.
Ik google zelf altijd even als ik iets zie, dat mogelijk interessant is!
Gr. C.
Je had gelijk, Jack & Danny is het huismerk van Musci Store. In principe zul je deze gitaren dan ook niet nieuw tegenkomen in andere winkels (hoewel er laatst wel ook een "winkel" voorbij kwam die ze wel nieuw had voor een stuk meer dan bij MusicStore).
Voor de rest vind ik ook dat je gelijk had. Tenzij de verkoper niet wist dat hij fors meer vroeg dan de gitaar ooit nieuw heeft gekost, is het nogal flauw om meer te vragen. Roepen dat de koper dan maar beter onderzoek moet doen vind ik ook flauw, het is gewoon niet leuk om meer te betalen dan zou hoeven.
Hallo Bat.
Ik roep niet dat de koper dan maar beter onderzoek moet doen en ik vind het ook niet verkeerd dat de advertentie in dit topic staat, maar misschien refereer je wat meer aan de post van Harold... ben het wel een beetje met 'm eens dus, alleen verwoord ik het iets subtieler. ;)
Ik stel alleen dat ik vind dat het geen kwaad kan om even te kijken wat bijv. een gitaar ergens anders kost, nieuw of niet! Dat is heel wat anders.
Dat doen heel veel mensen ook als er een nieuwe gitaar gekocht gaat worden; waar kan ik 'm in (al dan niet op dezelfde voorwaarden) goedkoper krijgen..... Kleine moeite in dit internet-tijdperk en het kan je een frustratie schelen. Venlonaer kan er blijkbaar over meepraten!
En is overigens geen enkele twijfel over wat hij (of zij..) in dit geval te koop aanbiedt!
En nogmaals, iedereen mag vragen voor een gitaar wat hij wil. Je loopt echter dan wel de kans dat je op dit forum "tegen de lamp loopt".... ;)
Gr. C.
Natuurlijk, maar niet iedereen is even handig met internet. Er zijn heel veel mensen die al met pijn en moeite marktplaats snappen en geen idee hebben waar ze deze informatie kunnen vinden. Ze worden dan niet geholpen met de nogal summiere info in deze specifieke advertentie (waarin niet eens de merknaam voluit staat).
Daarnaast bedoelde ik vooral de mensen die willens en wetens een gitaar fors te duur te koop zetten (wat in dit geval nog maar de vraag is), in de hoop handig gebruik te kunnen maken van mensen die gewoon niet beter weten. Maar ik noem het ook niet voor niks "flauw" en geen misleiding of oplichting. Dat is het namelijk domweg niet.
Enfin: de advertentie is aangepast, dus soit.
Wil deze toch even posten hier, hoewel het niet zo zeer een twijfelgeval is, maar meer een beetje sneu...
http://link.marktplaats.nl/351225672
De tekst:
Great looking road worn black Telecaster, hand made partscaster.
Reliced by Alleycat Relics with a great eye for detail.
Great vintage tone, ideal for blues and slide. Fender decal installed
Nou, "great eye for detail"......? Over details gesproken: zet er dan een echt goed lijkende decal op en niet zo'n ongelofelijke slechte kopie. Of zet er niets op, da's dan nog veel beter!
N.B. er staat in de advertentie dus wel duidelijk dat het om een niet-Fender gaat en over de kwaliteit kan en wil ik ook niets zeggen!
Gr. C.
Hier nog een twijfel, al zal de gitaar meer waard worden naarmate mijn twijfel zal kloppen.
http://www.speurders.nl/overzicht/mu....html?q=gibson
Adverteerder zegt 1972. Als je naar het logo kijkt denk je aan 66-68. Dit zou kunnen omdat de serienummers dubbel gebruikt zijn door gibson. Wie kan dit bevestigen?
Binding rondom de headstock van een gibson les paul classic?
Ik wist niet dat het bestond..
http://link.marktplaats.nl/356799476